IKEA získá ocenění Advertiser of the Year
Organizátoři 58. ročníku Mezinárodní festivalu kreativity Cannes Lions oznámili, že prestižní ocenění Advertiser of the Year (Inzerent roku) získá švédský bytový maloobchodní řetězec IKEA. Prostřednictvím spolupráce s několika různými agenturami podporovala IKEA kreativní, netradiční a humorné reklamy, aby tak zvýšila povědomí o své značce a přilákala lidi do svých obchodů. Při všech kampaních byla zachována marketingové strategie, která je založena na podnikatelském záměru nabízet širokou škálu velmi dobře navržených, funkčních domácích produktů (nábytku i doplňků) za natolik nízké ceny, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí.
IKEA má schopnost lokalizovat svůj globální cílový trh a vytvářet reklamní kampaně, které se značně liší napříč různými kouty světa a přizpůsobují se tak jedinečným podmínkám a vlastnostem rozdílných trhů a kulturním zvyklostem každé země.
Od získání prvního ocenění v roce 1991 na Cannes Lions, vyhrála IKEA 50 lvů napříč všemi kategoriemi, včetně Film Grand Prix v roce 2003 za reklamu „Lamp“ a Titanového lva v roce 2010 za „Facebook showroom“.
Trofej Advertiser of the Year bude předána Noelu Wijsmansovi, viceprezidentovi IKEA Group, během největšího a nejprestižnějšího světového festivalu reklamy a marketingové komunikace – v sobotu 25. června 2011.