Infografika: Influenceři využívají Snapchat o 33 % méně než před půl rokem

20. 12. 2017 | Milada Zemanová
Snapchat rychle ztrácí na oblibě a nedaří se mu influencery udržet. Instagram je nyní influencery mnohem více využívaný a to nejen v počtu publikovaných příspěvků.

V poslední době se zdá, že influenceři opouštějí Snapchat ve prospěch Instagramu. Toto nyní potvrzuje průzkum od agentury Mediakix. Tato agentura, která sdružuje influencery, po dobu 30 dnů sledovala Stories celkem 12 nejvlivnějších influencerů z jejich řad, a to jak na Instagramu, tak Snapchatu. Tento průzkum realizovala nejprve v únoru 2017 a následně v srpnu tohoto roku a ze srovnání uvedených měsíců vyplynulo, že užívání Snapchatu kleslo o 33 %.

Mezi účastníky průzkumu byli mimo jiné influenceři z USA, Kanady a Francie, kteří mají až 19 milionů followerů. Jedná se o modelky, herce, módní návrháře a další. U všech uvedených došlo k navýšení využívání Instagramu a poklesu aktivity na Snapchatu, u některých dokonce až o 100 %.

Instagram Stories jsou stále populárnější 

Z výzkumu dále vyplynulo, že influenceři průměrně publikovali 2x více Stories na Instagramu než na Snapchatu. A s odstupem 6 měsíců mezi měřeními se užívání Instagram Stories navýšilo o 14 %.

Zajímavé je, že během probíhajícího průzkumu nebyl počet příspěvků publikovaných na Snapchatu ani v jednom dni vyšší než těch na Instagramu. A zatímco průměrný počet Stories jednoho influencera na Snapchatu je 3,5 denně, na Instagramu je to více než dvojnásobek.

Informace o odchodu influencerů k Instagramu je logická, vzhledem k faktu, že Instagram Stories aktuálně využívá 250 milionů uživatelů denně, zatímco Snapchat Stories pouze 173 milionů. Instagram má navíc celkem 800 milionů uživatelů a prostor pro jejich oslovení je tak výrazně vyšší.

Nově navíc začíná být k dispozici funkce, kdy se Instagram Stories nahrávají i na Facebook, což potenciál tohoto způsobu propagace dále zvyšuje.

Další výhodou Instagramu je, že výsledky na této platformě jsou snadno měřitelné a také nabízí statistické nástroje. Snapchat se nikdy nesnažil cílit na influencery, a i když se v posledních dnech snaží o změnu, nedaří se mu oslovit uživatele, kteří přechází na Instagram.

Na celou infografiku se můžete podívat níže.

Zdroj: Social media today


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: