Infografika: stav obsahového marketingu v roce 2019

10. 5. 2019 | Milada Zemanová
Obsahový marketing je dle 4 z 5 marketérů přínosný pro jejich značku, a i proto získává stále větší část rozpočtu. Na jeho benefity i úskalí se zaměřil rozsáhlý průzkum, který oslovil tisíce marketérů. Obsahový marketing je dle 4 z 5 marketérů přínosný pro jejich značku, a i proto získává stále větší část rozpočtu. Na jeho benefity i úskalí se zaměřil rozsáhlý průzkum, který oslovil tisíce marketérů. Podívejte se, jak s ním pracují a jak jim funguje.

Obsahová agentura Zazzle Media provedla průzkum, ve kterém vyzpovídala tisíce marketérů a zjišťovala jejich náhled a plány související s obsahovým marketingem pro rok 2019.

Jedná se již o třetí roční průzkum v řadě, a je tak možné porovnávat výsledky z jednotlivých let. Zatímco před 3 lety pouze 6 % dotázaných marketérů mělo pocit, že ví, jak budovat úspěšný obsahový marketing , tak v letošním roce má jasnou představu už třetina dotázaných. Navíc před 2 lety 70 % marketérů uvedlo, že je obsahový marketing efektivní pro jejich brand, a nyní ho již tak hodnotí 96 % dotazovaných.

Content marketing má k dispozici vyšší rozpočty

Zatímco v roce 2018 marketéři věnovali na obsah jen 23 % ze svého rozpočtu, tak v letošním roce se jedná už o 41 %. Tedy téměř dvojnásobek. Zajímavá je i změna perspektivy, kterou je na obsah nahlíženo. V roce 2018 jen 45 % marketérů považovalo tento druh marketingu napojený na ostatní součásti podniků. V letošním roce se však již 89 % účastníků průzkumu domnívá, že je obsahový marketing propojen i s dalšími částmi firmy.

Sociálním sítím vévodí Twitter

V rámci sociálních sítí je nejčastěji využíván Twitter, konkrétně v 79 % případů. Na druhém místě je Facebook, dále LinkedIn, a až poté se umístil Instagram.

Psaný obsah je nejpopulárnější

Další z dotazů byl zaměřen na konkrétní oblasti, kterým se marketéři v rámci obsahového marketingu věnují. Nejvíce, konkrétně 77 %, se zaměřuje na psaný obsah, za ním následuje SEO a email marketing.

Spolupráce s influencery klesá, ale je efektivní

V porovnání s rokem 2018 spolupráce s influencery klesla o 15 %. Konkrétně pouze 23 % dotázaných marketérů v roce 2019 s influencery pracuje. Nicméně 100 % z nich by zmíněnou spolupráci využili znovu.

Hlasové vyhledávání přináší nejisté výsledky

V roce 2018 pouze 11 % marketérů využívalo možnosti hlasového vyhledávání. Nicméně jen 2 % z nich uvedlo, že jim tato forma marketingu přineslo reálné výsledky. A i z tohoto důvodu 58 % dotázaných neplánuje optimalizovat svůj obsah pro hlasové vyhledávání.

Obsahový marketing a přínos pro značku

V rámci zmíněného průzkumu měli marketéři uvést, do jaké míry považují obsahový marketing za efektivní s ohledem na jejich značku. 79 % respondentů odpovědělo pozitivně.

Co content marketing přináší

Marketéři nejčastěji hodnotí úspěch obsahového marketingu pomocí nárůstu návštěvnosti jejich webové stránky, na druhém místě se umístilo vylepšení SEO a následoval nárůst počtu odběratelů.

Na obsah se musí promyšleně

Značky obsahovému marketingu rozumí lépe než dříve, nicméně se musí naučit, jak ho využít. Obsah coby stavební prvek pro kompletní kampaň je prvním krokem za úspěšným marketingem. Z průzkumu vyplývá, že sociální sítě i influenceři jsou pro značky efektivní, pokud se s nimi ovšem pracuje správně.

Obsahový marketing má řadu částí a neustálé učení a přizpůsobování je důležité pro dosažení kvalitních výsledků . Uvidíme, jakým směrem se tedy bude obsahový marketing dále rozvíjet.

Celou infografiku si můžete prohlédnout níže.

Zdroje: Hubspot, Zazzle Media


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: