Infografika: Zobrazování příspěvků v News Feedu

17. 4. 2013 | BeDa
Lidé tráví na News Feedu 40 % veškerého času, kdy jsou na Facebooku. Jakou šanci na zobrazení mají příspěvky?

News Feed Facebooku je generován na základě algoritmu EdgeRank. Započítává se nejen časová posloupnost příspěvků, ale také relevance pro uživatele. Facebook totiž chce, aby se uživatelům zobrazoval především takový obsah, se kterým budou s největší pravděpodobností interagovat. Proto se uživatelům častěji zobrazují příspěvky od stránek, kde už někdy přidávali komentáře a také od kamarádů, na jejichž obsah nejčastěji reagují. Pro další třízení na úrovni uživatelů dokonce Facebook nabízí možnost označit kamarády, se kterými se až tolik nestýkáte za “Známosti” - Acquaintances. Těm bude automaticky přidělena nižší priorita a jejich příspěvky se ve vašem News Feedu nebudou tak často zobrazovat.

 

V poslední době je na Facebooku také o něco těžší určit, které příspěvky znamenají největší záruku odezvy ze strany fanoušků a přátel. Někteří tvrdí, že vedou fotografie, jiní zase říkají, že nejvíce komentářů a lajků dostávají statusy s krátkým textovým sdělením. Tajemství je jako vždy v obsahu a ve zjištění toho, co právě ti vaši fanoušci chtějí.

News Feed a řazení příspěvků je pro uživatele největší sociální sítě stále důležitější. Vyplývá to i z porovnání času stráveného v News Feedu v roce 2011 (27 %) a 2012 (40 %).

 

Pro snazší ilustraci toho, jak EdgeRank na Facebooku funguje, vytvořila firma PostRocket infografiku. V ní je zřetelně vidět, že Facebook pracuje při výpočtech se čtyřmi sociálními faktory: Předchozí interakce s autorem, Předchozí interakce s typem příspěvku, Pozitivní reakce dalších uživatelů a také Negativní reakce dalších uživatelů.

 

Pro lepší ilustraci PostRocket uvedla modelový příklad, jak by se zobrazovaly příspěvky Batmana jeho parťákovi Robinovi a jeho napřátelům Jokerovi a Bainovi.

 

Robin není žádná známost, ale přítel, který pravidelně “lajkuje” Batmanovi skoro každý příspěvek. Nejčastěji se projevuje u obrázků. Proto je téměř stoprocentní šance, že nový obrázkový příspěvek Batmana, který lajkovalo hodně lidí a nemá žádné negativní komentáře, ve svém News Feedu Robin uvidí.

 

Horší je to s nepřáteli. Joker občas rád přidá nějaký jízlivý komentář, nebo lajkuje to, když Batman ztratí klíčky od Batmobilu. Jokerovi kamarádi ale Batmana moc nemusí, občas ho okomentují dost nepěkně. A to má vliv na to, že Joker má zhruba poloviční šanci vidět nový Batmanův příspěvek. Baine je na tom ještě hůř. Jehou stoupenci Batmana kritizují a on sám na jeho příspěvky reaguje jen zřídka.

 

 

Kompletní infografiku si prohlédněte níže:



Zdroj: www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: