Instagram odstraňuje falešné followery. Hrozí účtům využívajícím spamující aplikace na komenty a lajky

21. 11. 2018 | Petr Michl
Instagram provedl potřebnou čistku. Smazával ve velkém falešný engagement a pohrozil účtům, kteří využívají aplikace, co ho (jejich jménem) tvoří.

Boj o followery a pozornost se neděje často fér. Výjimkou nejen u značek, ale i u wannabe influencerů, jsou různí spam roboti, kteří automaticky dávají komentář či lajk postům s konkrétním hashtagem ve snaze zalichotit skutečným lidem a získat jejich follow. Existují pochopitelně i způsoby, jak si koupit falešné followery. Instagram zahájil v pondělí 19. 11. další významnou čistku.

Nejedná se přitom o čistku, kdy přijde trest a nevíte proč. Účtům, které Instagram podezřívá z používání aplikací třetích stran, poslal oznámení, proč smazal falešné  followery, lajky a komentáře, a zároveň je vyzval k tomu, aby přetrhaly své vazby s danými aplikacemi. Instagram konkrétně na svém blogu uvádí:

„Přistupujeme k několika opatřením k omezení tohoto typu nevítaného chování. Účty, u kterých identifikujeme používání takových služeb, obdrží zprávu v rámci aplikace (Instagram) upozorňující na to, že jsme odstranili neautentické lajky, follows (sledování) a komentáře od nich na jiných účtech. Zároveň je požádáme, aby zabezpečili svůj účet tím, že změní své heslo.”



Zpráva posílaná Instagramem účtům používajícím výše popsané aplikace

Poslední požadavek je dán z toho důvodu, že popsaným aplikacím třetích stran často poskytují podvodné účty i své heslo a uživatelské jméno. Díky tomu pak tyto aplikace mohou konat za jejich účet. Mimo zhoršování autenticity engagementu na Instagramu to pochopitelně není ani samo o sobě nijak bezpečné.   

Instagram již v minulosti odstranil aplikace Instagress a Social Growth naplňující výše popsanou funkci. Stále tu ale existují další, například Archie, InstarocketProX nebo Boostio. Za poplatky v rámci desítek dolarů měsíčně lajkují a komentují za vás.


Printscreen z podvodného účtu Wanderinggirl vytvořeného jako ukázka toho, jak lze prorazit i s virtuální identitou a fake followery

Tisíckrát vyřčené „awesome pic” pod fotkami jiných účtů může samozřejmě v mnoha kontextech působit roboticky a nevhodně, pomyslný cíl ega člověka stojícího za lichoceným účtem je ale zasažen ve velkém množství případů. Pro mnoho lidí (i značek) v množství dostatečném, aby se jim tato praktika zdála přitažlivá. Počet followerů je totiž stále nejviditelnějším číslem značícím status a vliv. Podobně jako na Facebooku se nemusí rovnat engagementu. Některým agenturám vodícím za nos své klienty a zejména rádoby influencerům se snahou získat komerční spolupráci to ovšem stojí za to. Je jen dobře, že se Instagram snaží podobné taktiky potírat ještě s větší vervou.


Kam dál?

S prudkým rozvojem influencer marketingu souvisí také jeho častější zneužívání v podobě získávání falešných followerů a engagementu. Přečtěte si, na jaké typy podvodů si dnes musí dát značky pozor, v článku Podvodné praktiky v influencer marketingu stojí značky miliony dolarů.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: