Instagram otevírá jednoduchou cestu k testování Reels

18. 12. 2024 | Petr Michl
Nejistota umí být sžíravá. Instagram ovšem přináší způsob, jak odstranit tu spojenou se vhodností obsahu. Tvůrci i značky budou mít možnost otestovat své Reels na publiku mimo své sledující předtím, než ho pustí k nim.


Zdroj: Meta

Instagram přichází s Trial Reels, které musí potěšit tvůrce i firmy. Jde o jednoduchý způsob, jak si otestovat, jestli příspěvky ve formě videa budou fungovat.

Instagram k nim uvádí:

„Často slýcháme od tvůrců, že jsou nervózní z toho, že by měli na Instagramu zveřejňovat příliš mnoho příspěvků pro své publikum nebo zkoušet nový obsah, který je mimo jejich zaměření, protože se obávají, že nebude mít u jejich sledujících odezvu. Trial Reels se budou nejprve zobrazovat těm, kteří je nesledují. Pokud chcete vyzkoušet nový žánr, formát vyprávění nebo téma, můžete si snadno ověřit, jak by váš obsah mohl fungovat."

Níže vysvětluje ve videu více CEO Instagramu, Adam Mosseri.

Cesta k testování je jednoduchá. Před zveřejněním připraveného Reelu stačí stisknout „Trial“.

Jejich výkon pak půjde sledovat dalšími „drafty“, tedy rozpracovanými příspěvky, které ještě nebyly naostro zveřejněny. Z logiky věci nebudou na vašem profilu Trial Reels dostupné pro ostatní.


Zdroj: Meta

Funguje to následovně: Pokud zvolíte možnost "Zkušební", váš nový Reel se zobrazí vybraným uživatelům, kteří nesledují váš profil.

Přibližně 24 hodin po spuštění testu budete moci zobrazit klíčové metriky zapojení u vašeho videa, včetně zobrazení, lajků, komentářů a sdílení. K dispozici bude i srovnávací přehled s vašimi předchozími Trial Reels.

Pokud si povede dobře, můžete si zvolit možnost „share with everyone“ („sdílej se všemi"). Instagramu můžete svěřit i samotné posouzení a nastavit automatické zveřejnění po 72 hodinách, pokud test dopadne úspěšně.


Zdroj: Meta

Meta upozorňuje, že tvůrci pravděpodobně až s více spuštěnými Trial Reels dokážou odhadnout, jak přesně míru engagementu interpretovat. Ten se bude logicky lišit od toho, na který jsou u svých sledujících zvyklí.

Na první pohled to zní skvěle. O užitečnosti testů bude ovšem rozhodovat to, jak velký vzorek Instagram využije, a také podobnost jím zvoleného lookalike publika tomu od testujícího účtu.

Již byl zahájen globální rollout této funkce. Instagram odhaduje, že všem se zobrazí v rámci jednotek týdnů.

Zdroj: Meta

 
Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: