Instagram potvrzuje test zvýšené frekvence reklam ve Stories
Instagram měl k reklamě vždy opatrný přístup. I po akvizici Facebookem se velmi dlouho na této aplikaci nevyskytovala. Její někdejší CEO Kevin Systrom si zakládal na tom, že nesmí svou uživatelskou základnu odradit. Tyto časy jsou nicméně pryč. S nárůstem uživatelů i inzerentů šustících bankovkami se frekvence zobrazení reklam neustále zvyšuje a začíná být čím dál více patrná i ve Stories.
O jejím navýšení informoval na konci července portál MarketingLand. Ten při svém nedávném testu zjistil, že reklamní posty představovaly 22 % ze 45 příspěvků v news feedu a 23 % z 26 příběhů v Instagram stories. Facebook tehdy nechtěl nic oficiálně potvrdit, nyní ovšem test přiznal pro AdWeek. A to s tím, že test je prováděn jen na malém vzorku uživatelů a zúčastnit se ho mohou všichni inzerenti.
Testovány jsou především hranice toho, co ještě uživatel vydrží. Jsou na Instagramu dvě reklamy ve Stories za sebou ještě snesitelné? I to je součástí testu.
Co to znamená pro marketéry
Stejně jako u jiných digitálních reklamních formátů platí, že čím méně jsou na ně lidé zvyklí a čím méně je vidí, tím jsou účinnější. Čas na to mít reklamy v Instagram Stories už tak dávno nastal.
Mnozí uživatelé modrobílé sociální sítě přecházejí na Instagram jako na čistší a snad i bezpečnější síť, aniž by si uvědomovali, že majitel je totožný. Reklamy na Instagramu ovšem následují osud těch na Facebooku, zájem o reklamní pozice navyšuje počet zobrazení reklam na úkor běžného obsahu uživatelů. To samé bude platit i pro formát Instagram Stories, který měl dosud spíše roli té autentičtější části aplikace, kde se tu a tam mezi příběhy uživatelů zjevil nějaký komerční.
Cílem společnosti Facebook je pohybovat se na hraně mixu komerčního a uživatelského obsahu. Myšleno na hraně, jejíž překročení by mohlo způsobit pokles chuti trávit (v tomto případě) na Instagramu čas. Dvě reklamy ve Stories po sobě se mohou zdát jako začátek něčeho, co by šlo nazvat reklamní přestávkou. Oproti té v televizním vysílání, ale třeba i ve srovnání digitálními pre-rolly a mid-rolly, je ale pro uživatele přeskočení výrazně jednoduší. Testování je tak o to důležitější. Jeho výsledek nám již brzy napoví samotná praxe.