Instagram přidává další významné prodejní nástroje pro spolupráci značek a influencerů
Instagram před blížícími se vánočními svátky testuje nové možnosti monetizace tvůrců s cílem rozšířit svým nejvýznamnějším uživatelům možnosti výdělku zvýšit jejich výdělečný potenciál. Testuje novou složku zpráv s názvem „Partnerství". Nová sekce bude umístěna v Instagram DM a tvůrci v ní budou moci očekávat komunikaci se značkami o možné spolupráci.
„V rámci Instagram DM zavádíme novou složku určenou výhradně pro „partnerské zprávy", kde mohou značky a tvůrci snadno vyhledávat a spravovat svá partnerství. Víme, že tvůrci mohou snadno přehlédnout v záplavě obrovského množství zpráv nové příležitosti, takže tyto partnerské zprávy přeskočí složku s žádostmi a dostanou přednostní umístění,” uvedl Instagram.
Tyto zprávy budou filtrovány z platformy Facebook Brand Collabs Manager nebo prostřednictvím nové možnosti Vyhledávání značek. Ta má za úkol usnadnit spojení s tvůrci, kteří sledují profil jejich značky, nebo přímo označili, že jsou otevřeni ke spolupráci s nimi. Znamená to, že všechny značky, které se dostanou do kontaktu prostřednictvím této složky, budou splňovat zásady partnerské monetizace, což je kvalifikační předpoklad pro nové nástroje pro navazování kontaktů.
Instagram také zkouší novou možnost prodeje pro tvůrce, kteří se účastní jeho nativního partnerského programu. Jednotlivým tvůrcům tak poskytuje další způsob, jak propagovat sponzorované produkty svému publiku. V podstatě si nyní budou moci vytvářet vlastní obchody s produkty, které podporují, což pomůže zvýšit potenciál pro zviditelnění značek a více možností podílu na příjmech pro tvůrce. Tato možnost se zatím testuje pouze u amerických tvůrců. Instagram k tomu říká:
„Dnes dáváme tvůrcům, kteří jsou součástí našeho affiliate testu, možnost přidat si digitální obchod na svůj profil na Instagramu, kde mohou na jednom místě zvýraznit všechny produkty, které mají rádi. Tvůrci mohou prezentovat jednotlivé produkty nebo kolekce produktů pomocí tlačítka „Zobrazit obchod“ ve svém profilu a za uskutečněné nákupy získají provizi.”
Instagram spouští také nové reklamy na brandový obsah v Reels, což je další krok k monetizaci formátu krátkých videí. Tato možnost vypadá velmi podobně jako tagy značkového obsahu pro Reels, i když s označením „Sponzorovaný" místo „Placené partnerství". Značkám poskytne větší kapacitu pro posílení spolupráce s tvůrci Reels, což je jediný způsob, jak se v tomto formátu prosadit. Jak ukázal model TikToku, tradiční, rušivé reklamy totiž nedokážou vyvolat stejnou míru odezvy v krátkých video kanálech.
Instagram uvedl:
„Poprvé budou moci tvůrci přímo z aplikace zvyšovat sledovanost značkového obsahu zveřejněného ve Feedu, Stories a Reels, aby tak rozšířili dosah svého obsahu. Tuto funkci budeme v následujících měsících zavádět pro všechny tvůrce značkového obsahu po celém světě.”
Efektivní monetizace krátkých videí zůstává problematická, protože na rozdíl od delších videí nelze do 30sekundových klipů vkládat reklamy před nebo uprostřed, což omezuje možnost přiřadit podíl na příjmech konkrétním nahrávkám. Proto jsou formáty značkového obsahu, jako je tento, klíčovou cestou pro monetizaci tvůrců a poskytují větší motivaci populárním hvězdám Reels, aby pokračovaly ve své tvorbě.
Instagram také přidává možnost zvýšit organické příspěvky ve Feedu a Stories pomocí možnosti Boost for Branded Content. Jedná se o klíčové doplňky v rámci širšího úsilí Instagramu o monetizaci tvůrců, které platforma opakovaně vyzdvihovala jako cestu vpřed.
Stále více uživatelů se totiž poohlíží po TikToku, který vyvíjí nástroje pro sdílení příjmů. Pokud je Instagram nedokáže udržet u sebe pomocí lákavějších nabídek, může se stát, že jeho uživatelé budou trávit více času u konkurence.
Zdroje: Instagram, Social Media Today