Instagram přidává Stories do sekce Explore. Zjistěte, jak se v ní objevit
Do sekce Explore přichází denně na 200 milionů uživatelů, kteří chtějí vyhledávat příspěvky často tematicky dle svých zájmů. A nově se tato sekce rozšíří i o Stories. Tvůrci Stories tak získají nový kanál, díky kterému se jejich díla dostanou k uživatelům Instagramu. Vzhledem k tomu, že Stories nezískávají lajky, Instagram se bude při jejich distribuci o to víc opírat o personalizaci. Bude tedy ukazovat Stories z účtů, které jsou podobné těm, které už uživatel sleduje nebo je dříve olajkoval.
Navíc se sekce Instagram Explore dočkala redesignu menu. Nově se v něm objevuje záložka Nákup a IGTV a také témata jako je Cestování, Jídlo, apod. Will Ruben, zastávající pozici „Instagram product lead for discovery", k těmto změnám uvedl:
„Cílem je, aby Explore ukazoval obsahu Instagram v plné kráse a aby byl relevantní pro zájmy uživatelů. Chceme poskytnout více pohlcující zkušenosti, aby se lidé mohli aktivně zabývat obsahem a být konkrétnější v tom, co chtějí objevit.”
I tímto krokem Instagram potvrzuje, že chce nadále podporovat IGTV a šířit její obsah.
Jak dostat Stories do sekce Explore
Aby se vaše Stories zařadily do Explore sekce, musí splňovat několik podmínek. Navíc, jak jsme zmínili, budou výsledky vyhledávání personalizované, takže není zaručeno, že se vaše tvorba ukáže všem uživatelům stejně. Pro všechny Stories však platí následující pravidla:
● Nejdůležitějším ukazatelem jsou kanály, které již uživatel sleduje. A podobné kanály mu budou nabízeny i v rámci Explore.
● Videa mají vyšší šance, že budou hodnocena lépe než fotografie. Přehrávají se totiž v sekci Explore automaticky. Platí ovšem, že skvělá fotografie získá větší dosah než podprůměrné video.
● Preferovaná budou videa ve vysokém rozlišení a bez velkého množství textu
● Videa, která stylem odpovídají typické tvorbě daného kanálu, budou lépe ohodnocena než ostatní, která jsou například netématická.
● Určité typy obsahu, jako například přesdílená videa z kanálu někoho jiného, algoritmus penalizuje.
Pokud tedy tedy vytváříte kvalitní obsah vaše Stories splňují výše uvedené zásady, můžete se pravděpodobně těšit na jejich umístění v Explore sekci. Dle vyjádření Instagramu celkem 50 % uživatelů využívá sekci Explore každý měsíc. Uvidíme, jak se toto číslo promění po přidání Stories. Ty by se měly začít zobrazovat v následujících týdnech.
Zdroje: TechCrunch, Search Engine Journal