Instagram Stories představují novou reakční funkci 'Vlastní'
Možná už jste i ve svých Stories postřehli novinku, která by nyní měla být dostupná už úplně všem uživatelům Instagramu. Jedná se o funkci s názvem „Vlastní” (v angličtině je dostupná jako „Add Yours”) a skýtá nový způsob, jak vám mohou sledující zareagovat na vaše Stories.
Novou funkcionalitu najdete v seznamu samolepek, vedle vkládání GIFů nebo odkazů. Můžete si do rámečku vložit svůj vlastní nápad na to, co chcete, aby vám sledující posílali, a nebo můžete využít již náhodně předvolených možností přímo od Instagramu, pomocí zmáčnutí ikonky hracích kostek. Díky předvoleným možnostem můžete po svých sledujících požadovat třeba fotografii jejich dnešního outfitu (tzv. OOTD), šíleného mazlíčka nebo jejich dnešní nálady.
Jakmile vám někdo zareaguje, uvidíte jeho fotografii ve výčtu po rozkliknutí samolepky v kolečku, podobně jako když si prohlížíte klasické Instagramové Stories. Na jejich reakci pak můžete odpovědět nebo je všechny sdílet za sebou.
Inspirace TikTokem není náhodná
Podobná funkce už existuje na TikToku, od kterého se Instagram rád inspiruje, a jmenuje se Duet. I u Duetu platí princip, že uživatel nahraje nějaké video a jeho sledující ho pak mohou napodobovat nebo na něj živě reagovat.
@mlioncross Do not let this flop! I had dirt on my face after my #duet with @talib.lyy . ‘Care to continue? #bestvibes #fyp #funny #candyshop
♬ son original - Adele_tsdr
Z nové funkce je logické, že se Instagram pomalu snaží budovat si stejně kreativní a nápaditou základnu uživatelů, jako má TikTok. Už v minulosti si Instagram takto „ukradl” nápad s Reels a částečně se mu podařilo získat uživatele, kteří svůj TikTokový obsah překlápí i pro Instagram. Hlavní trendy se ale stále tvoří a vznikají v rámci TikToku.
O snaze se „poTikTokovat” svědčí i nové reklamy na rebrandovaný Facebook, tedy Meta. V nich se totiž objevují TikTokové hvězdy jako třeba Khaby Lame nebo Emily Zugay.
No one makes jumping around the metaverse look easier than @KhabyLame https://t.co/Mw9iYqmeJg pic.twitter.com/vN7iWPGoZf
— Meta (@Meta) October 30, 2021
Instagram se tedy na TikToku snaží přiživovat čím dál víc a je otázka, zda mu tato strategie vyjde, a získá si tak zpět mladou generaci, která mu zatím utíká na jiné, cizí platformy.