Instagram trhá rekordy - 5 milionů videí za 24 hodin
Instagram video existuje teprve od čtvrtka, ale během prvních 24 hodin už stihli uživatelé vytvořit 5 milionů videí. V momentu, kdy byli uživatel nejpilnější se za jednu minutu na Instagram nahrálo přes 40 hodin videa. Obliba nového prvku roste závratnou rychlostí. Oproti tomu aplikace Vine se 13 miliony uživatelů za den hlásí kolem milionu videí.
Instagram video je dostupné jak pro uživatele s operačním systémem iOS, tak i pro ty, co mají Android. Oproti Vine nabízí delší 15 vteřinové video (u Vine může trvat maximálně 6 sekund), stabilizaci obrazu a především 13 filtrů. Instagram video také těží z velké uživatelské základny. 130 milionů představuje desetinásobek toho, co má aplikace Vine.
Uživatelé Instagramu zkoušeli novou funkci a řady možností, které nabízí, ve skutečně velkém počtu. Do prvních videí se dokonce pustila řada firem i známých osobností. Některé z velkých firem měly přístup k novému nástroji dříve než jiné, například Burberry. A je to na jejich příspěvku docela znát.
Videa mohou zatím společnosti na Instagramu sdílet zcela zdarma, ale hovoří se už i o tom, že budou tyto 15 sekundové klipy propagovány z reklamních peněz. 15 vteřin je také standardní délka reklam před spuštěním videa (pre-roll ads), což může být další z ukazatelů reklamního potenciálu nového formátu u aplikace, která se donedávna specializovala pouze na fotografie.
Nejoblíbenějším videem na Instagramu se prozatím stalo to od kanadské popové hvězdičky Justina Biebera - jako první zaznamenalo 1 milion lajků.
Stalo se tak především díky jeho aktivní fanouškovské základně na několika sociálních sítích. Jen na Instagramu sleduje Biebera přes 9 milionů lidí a na Twitteru, kam své video také nasdílel, má 40 milionů fanoušků. V neděli večer měl Justin na svém profilu na Instagramu již 9 videí. A svoje první video natočila například i Madonna.
Zdroje: www.mashable.com, www.techcrunch.com