Inovace: Venkovní reklama od Stella Artois se zobrazuje jen ve vedrech

21. 6. 2013 | Petr Michl
Letní horka a vychlazený cider patří k sobě. Stella Artois vytvořila chytré reklamy, které se zobrazují opravdu jen ve chvíli, kdy je na to počasí.

Konzumace některých pochutin je přímo úměrně závislá na venkovní teplotě. Například výrobci zmrzlin a nanuků si nepřejí nic jiného než léto plné vedra, které prožíváme právě teď. Jak si ale chcete naplánovat venkovní reklamu, když se během několika týdnů mohou vystřídat ranní mrazíky na konci května, deštivé počasí přecházející v povodně a nakonec tropická vedra. Méně očividným nápojem, jehož popularita závisí na počasí je cider. Pivovar  Anheuser-Busch InBev, pod nějž patří i Stella Artois, proto zbudoval ve Velké Británii chytré citylighty, které zobrazují reklamu na Stella Artois Cidre pouze v době, kdy je teplota vyšší o dva stupně ve srovnání s dlouhodobým národním průměrem na daný den.

Citylighty v sobě mají data plugin, který porovnává aktuální teplotu v dané oblasti s výše zmíněným údajem. Když na Cider není počasí, může se místo toho objevit reklama na pivo z portfolia značky, které má z hlediska roku a aktuálního počasí méně kolísavou spotřebu.  Pokud se tento způsob inovace outdoorové reklamy osvědčí, plánuje ho Anheuser-Busch InBev zavést i pro své další značky.


Reklamu, která je funkční jen za určitých podmínek, instalovali v loňském roce i v Soulu v Jižní Koreji. Tamní řetězec s potravinami, Emart, se rozhodl vyřešit nedostatek zákazníků v obchodech o obědové pauze propagací časově omezeného slevového kódu, který se dal získat pouze mezi polednem a jednou hodinou odpolední. A to skrze plastickou instalaci, která se pouze ve vymezeném časovém období stala s pomocí dopadajících stínů funkčním QR kódem, jenž šel oskenovat.


Nutno dodat, že slevový kupón byl pro elektronický nákup potravin s donáškou domů, takže kampaň navíc fungovala jako propagace této služby u technologicky zdatných a časově zaneprázdněných Korejců. O úspěchu akce svědčí i to, že se v jejím průběhu navyšoval počet instalací „slunečního QR kódu" v Soulu z 13 až na 36. Bylo uplatněno 12 tisíc kuponů a v únoru 2012 pan narostl v meziměsíčním srovnání počet členů Emartu o 58 %. Navíc prodeje v době polední pauzy narostly o čtvrtinu. Kreativní nápady se zkrátka vyplatí i u formátu citylight, v tomto případě by se snad mohl nazvat i „cityshadow".

Zdroje: psfk.com, stellaartois.com

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: