Jak by podle Google Analytics vypadalo špatné online nakupování v reálném životě?
Když chcete, aby lidé opravdu pochopili, co se jim snažíte říct, je třeba to udělat názorně. Když se vám to ještě navíc povede s trochou nadsázky a vtipu, je úspěch zaručen. Google se rozhodl zdůraznit několik nešvarů online nakupování a udělal to prostřednictvím série videí.
Online nakupování by mělo být snadné, tvrdí Google. Podmiňovací způsob ale není čistě náhodný. Nepřehledné vstupní stránky, mizerné vyhledávání a komplikovaná registrace i následné odhlášení - to všechno může pokazit pohodlné online nakupování. Firmy díky těmto chybám přicházejí o zákazníky. A tady nastupuje Google Analytics s nástroji a radami, jak se těchto chyb vyvarovat.
Než se zákazník prokliká ke zboží, kterého ho opravdu zajímá, dá to opravdu hodně práce. Navíc na něj neustále vyskakují další a další nabídky na podobné nebo hodící se zboží. V tu chvíli člověk začne přemýšlet, že by bylo jednodušší zajít do kamenné prodejny a jen párkrát netrefit uličku.
Při online nakupování lidé nechtějí být příliš obtěžováni jinými nabídkami. Poučení ze spotu je takové, že na stránkách by tak měli mít snadný přístup k tomu, co chtějí.
Další nástrahou pro nebohé zákazníky je i nelogické a příliš komplikované rozdělení produktů do kategorií. Stránky se tomu snaží zabránit použitím boxu na vyhledávání. To je pro společnost důležitý prvek - zákazník totiž uvede, co přesně hledá. Ale vyhledávání musí fungovat, jinak frustrovaný zákazník odejde ke konkurenci.
Špatné vyhledávání ale není jedinou příčinou, proč zákazníci opouštějí stránky, kde původně chtěli nakoupit. Občas se stane, že se zákazník rozmyslí až v posledním kroku před zaplacením, nebo je po krátké době ze systému odhlášen. Ale tomu se společnosti mohou vyhnout díky metrikám Google Analytics, které zjistí, v jakých okamžicích lidé svoje nakupování vzdávají. Při snaze vzpomenout si na své uživatelské jméno či při chybném vyplnění osmého CAPTCHA kódu.
Toto video Google vydal již loni, dvě předcházející přidal letos. Díky vtipnému videu se totiž problematice dostane větší pozornosti.
Zdroje: www.mashable.com, www.analytics.blogspot.ca