Jak celebrity využívají sociálních médií?
Celebrity jsou na sociálních sítích hodně vidět. Zpěvák Chris Brown má na Twitteru víc followerů než společnosti Nike nebo Starbucks. Lady Gaga a Justin Bieber mají na stejné sociální síti dohromady skoro 40 milionů fanoušků, u Facebooku je to asi dvakrát tolik.
Lidi prostě zajímá, kdo ze známých a slavných lidí je na které sociální síti. Netýká se to jenom hudebních a filmových hvězd. Zájem je i o mediální magnáty (Rupert Murdoch) a vysoké náboženské představitele (papež).
Na sociálních sítích si celebrity nejen zakládají profily, ale také se rozhodly do nich i investovat. Počítají s tím, že fanoušci za nimi půjdou i tam. Uživatelé těchto sítí jsou většinou úzce zaměření, na rozdíl od uživatelů Facebooku.
Lady Gaga, která má ze všech lidí na Twitteru nejvíc followerů, se rozhodla založit si svoji vlastní sociální síť. Její Little Monsters (malá monstra) zatím běží jen v beta verzi. Oficiálního spuštění by se měla dočkat na jaře. Investovala do startupu Backplane, který vyvíjí technologii pro okrajové a úzce zaměřené komunity. Little Monsters prozatím vypadá trochu jako Pinterest, uživatelé zde mohou sdílet obrázky, videa a dostanou svoji speciální emailovou adresu odkazující na to, že patří do skupiny těchto malých monster.
Gwyneth Paltrow má zase svůj Goop. Do jisté míry konkuruje lifestylovému ženskému časopisu. Každý týden posílá Goop uživatelům newsletter s informacemi o módě, jídle, cestování nebo zdraví. Nyní je dostupný i jako aplikace pro Apple operační systém iOS. Gwyneth prodává zajímavý obsah a vydělává na tom.
Celebrity vyřešily problém nových produktů - počáteční nedostatek uživatelů, ale těžko odhadnout, zda-li to bude investorům, kteří posunou jejich projekt dál, stačit.
Zdroj: www.adage.com