Jak na akvizici zákazníků efektivně? Emaily vedou před Facebookem a Twitterem o několik tříd

10. 7. 2013 | Petr Michl
Emaily mají zásadní význam pro akvizici zákazníků. Facebook a Twitter dohromady předčí téměř sedmkrát.
59% manažerů očekává v roce 2020 stejný nebo vyšší rozpočet na PR. 1
  • Jakou strategii zvolit pro vaši značku?
  • Jak vyhodnocovat efektivitu PR?
  • Jak dosáhnout nejlepších výsledků?
  • Jak prosazovat obsah do médií?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: PR Klub 5/2020

Emaily mají zásadní význam pro akvizici zákazníků. Facebook a Twitter dohromady předčí téměř sedmkrát. To je nejdůležitější zjištění z výzkumu společnosti Custora poskytující marketingový software, při kterém byla analyzována data o 72 milionech zákazníků získaná od 86 různých zástupců maloobchodu přítomných i v online světě. A není to tak, že by email byl gigantem minulosti, jenž pomalu ztrácí na síle. Dle výzkumu se počet akvizicí skrze emailový marketing od roku 2009 zčtyřnásobil. Tehdy se mohlo emailu přičíst k dobru 0,88 % z online akvizic zákazníků, dle údajů z druhého kvartálu tohoto roku (Q2 2013) se celkový podíl vyšplhal na 6,84 %. Pro srovnání je tento rok podíl Facebooku a Twitteru v dané kategorii dohromady necelé jedno procento.

Ač email v poslední době silně posiluje, je pro akvizici zákazníků stále nejdůležitější organické vyhledávání a to více než dvojnásobně, tento rok stálo za téměř 16 % akvizicí. Před emailem jsou také CPC kampaně (na grafech je od Custora je dvojí terminologie – CPC má ovšem znamenat zároveň to samé jako PPC).


Při výzkumu byl hodnocen i „životní cyklus zákazníka" -  Custora měřila, kolik zákazník nakoupil od prvního kliku za dva roky od dané chvíle. Z této metriky vyplynulo, že zákazníci získaní přes email měli o 11 % větší hodnotu než průměrní zákazníci. Jako průměrní se přitom mohli označovat ti získaní přes Facebook. O 23 % pod průměrem se pak pohybovali zákazníci z Twitteru. Vítězství ovšem opět patřilo organickému vyhledávání. Zákazníci, kteří vyjádřili svou poptávku po určitém zboží vlastní iniciativou při hledání na internetu, byli o 50 % hodnotnější než průměrní zákazníci a nakupovali častěji než jakýkoliv další zákazníci získaní přes jiný online kanál.


Email zkrátka není radno podceňovat. Poukazuje na to i výzkum agentury zaměřené na marketing v sociálních médiích, Social Twist. V rámci něho bylo sledováno 119 kampaní velkých značek v sociálních médiích, kterých se zúčastnilo přes 3,2 milionu zákazníků. Byla zkoumána interakce spotřebitelů s referenčními programy v sociálních médiích (představte si pod tímto termínem třeba možnost sdílet určitou aplikaci nebo informaci o produktu s přáteli přes Facebook nebo skrze email / zprávu - pozn. red.) a to, jak se postupně stávali advokáty značek.


Největší sociální dosah měl pochopitelně Facebook s 85,1 %, ale povrchní sdílení na Facebooku nemá pravděpodobně takovou váhu jako email. Dá se to usuzovat z faktu, že ti, co se stali advokáty značky a „influencery" sdíleli své pozitivní zkušenosti z více než 55 % skrze email, Facebook byl v tomto ohledu až druhý s 41,8 %. Důležité je dodat, že takto zaslané emaily měly také zdaleka největší dopad pro akvizici nových zákazníků – noví návštěvníci stránek společností na základě doporučení přátel byli z 50,8 % ti, co obdrželi email.

Zdroje: www.marketingland.com, blog.custora.com, www.marketingcharts.com
Perexová fotografie: CC,
Rahul Rodriguez, Flickr

Štítky dokumentu: E-Commerce Facebook Google Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: