Jak získat nové uživatele hudební služby? Zaplatit za ně přímo kapelám
Digitální hudební služba Rdio, za kterou stojí spoluzakladatel Skypu Janus Friis, byla dlouhou dobu ve stínu těch úspěšnějších a zavedenějších - třeba Spotify. Ale nyní Rdio přišlo s novu strategií, jak přilákat do služby uživatele. Prostě si je koupí. Jako první větší hudební služba se odhodlala ke kroku zaplatit muzikantům za fanoušky, které s sebou do služby přivedou.
Přesněji, za každého fanouška, který se díky doporučení hudebníků zaregistruje do služby, dostane hudebník 10 dolarů. Pro Rdio i pro muzikanty je to poměrně výhodný obchod, méně už se to může líbit těm, se kterými se obchoduje. Rdio je totiž zpoplatněná služba. Hudební nadšenci sice mají možnost službu vyzkoušet na chvíli bez poplatků, ale je to časově omezená nabídka. Mezi muzikanty, kteří se rozhodli vstoupit do Artist Program, je například americký rapper Snoop Dog (nyní si říká Snoop Lion) nebo skupina Scissor Sisters.
Přes Rdio mohou uživatelé hledat hudební inspiraci, poslouchat nové i starší songy, sdílet svou oblíbenou hudbu. K dispozici mají propojení se sociálními sítěmi, u jednotlivých písniček vidí jejich hodnocení a mohou se tak snáze rozhodnout, co budou poslouchat dál.
Kromě finanční pobídky za každého nového předplatitele, který u služby vydrží alespoň měsíc, mají muzikanti zapojení do programu také přístup ke statistikám a počtu návštěvníků a předplatitelů. Mohou upravovat vzhled svého účtu, vkládat odkazy na hudbu na Rdio a mít k dispozici i technickou podporu.
Do programu se mohou zapojit hudebníci ve všech 14 zemích, kde služba běží. Česká republika si na Rdio stejně jako na Spotify musí ještě nějakou chvíli počkat.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.mashable.com