Jarošovský pivovar získal ocenění Red Dot za design
Jarošovský pivovar získal jednu z nejvyšších poct ve světě designu, ocenění Red Dot. Jeho novou vizuální identitu, včetně etiket, vytvořila kreativní agentura Little Greta.
Red Dot je ocenění za produktový a komunikační design, které od roku 1955 uděluje německé designové centrum sídlící v Essenu. V soutěži jsou každý rok posuzovány práce tisíců designérů a studií ze šedesáti zemí.
Toto ocenění ovšem nebylo v tomto případě zase tak velkým překvapením, Jarošovský pivovar jich už získal celou řadu: dvě ceny za design etiket na World Beer Awards, ale také IDA Design Award a A' Design Award
„Poslední měsíce byly z hlediska ocenění výživné. Od listopadu je tohle naše šestá kreativní cena. Je ale fakt, že Red Dot stojí nejvýš. Někdy se říká, že Red Dot je pro designéry to stejné jako Oskar pro herce,“ uvedl jeden z majitelů agentury Tomáš Nedvěd.
Vítězný vizuál pro Jarošovský pivovar, který obnovil svou výrobu v roce 2015, čerpá z tradičních slováckých motivů – kohouta, jeřábu nebo srdce. Ty polští designéři Little Grety Pawel Ratajczyk a Mateusz Slowakiewicz doplnili o typické pivní symboly – chmel a ječmen.
Motiv kouhouta má symboliku vzkříšení – návrat pivovaru zpět k životu. V devadesátých letech Jarošovský pivovar proslavila stejnojmenná píseň skupiny Argema. 4 roky po její vydání v roce 1997 ovšem pivovar zanikl. Je tak skvělé, že o sobě dává vědět nejenom pivem, ale také svým designem. Cenu Red Dot získaly v minulosti z českých značek například ŠKODA Auto, Ton, mmcité nebo Tescoma.