Je Apple opravdu nejoblíbenější značkou na americkém trhu?
Jaká je vaše nejoblíbenější značka? Pro americké spotřebitele je to podle výzkumné firmy Harris společnost Apple. U 60 nejviditelnějších společností ve Spojených státech je v rámci tohoto výzkumu vyhodnocována reputace společností. Základ tvoří několik kategorií jako je emocionální působení značky, finanční výsledky, produkované výrobky, služby a společenská odpovědnost. Letošního průzkumu se zúčastnilo 17 000 amerických spotřebitelů.
Jedním z důvodů vítězství Applu je dle odborníků z firmy Harris široké zaměření této společnosti. Apple se totiž věnuje nejen vývoji nových technologií, ale třeba i prodeji spotřebního zboží a mloobchodu. Apple tak na čele žebříčku střídá loňského vítěze – společnost Google. Ta si ale pohoršila jen o jedno místo.
Ale co výzkum, to jiné pořadí. V žebříčku stovky nejlepších světových značek Interbrand skončil Apple až na 8. místě. Tento seznam je tvořen na základě podobných aspektů jako u firmy Harris - hospodaření s penězi, vliv značky na nákup zboží a třetím aspektem je síla značky, tedy schopnost vytvářet zisky i do budoucna.
A podle průzkumu YouGov BrandIndex je Apple dokonce až 10. nejvíce preferovaná značka mezi americkými spotřebiteli. Zde tvořilo výzkumný vzorek asi 5 000 dotazovaných.
Bez podrobných informací o výzkumu, jako je třeba složení vzorku, ale jen těžko odhadneme, který z výzkumů má pravdu.
Zdroje: www.marketingland.com, www.interbrand.com, www.adweek.com