Je tu další krok v transformaci Jaguaru. Automobilka představila model Type 00

3. 12. 2024 | Petr Michl
„Jaguar není místo pro obyčejné věci. Když vidíte nový Jaguar poprvé, musíte mít pocit úžasu, pocit, že jste ho ještě nikdy neviděli…“ řekl hlavní designer karoserie modelu Type 00, Constantino Segui Gilabert. Funguje to i na vás?

Nová vizuální identita automobilky Jaguar vyvolala velké pozdvižení. V očích mnohých zejména pro své radikální oddělení od zbytků nánosů odkazu britských vozů s aristokratickým nádechem a příklonu k prezentaci viděné spíše v segmentu módy. A automobilky by mělo jít nicméně hlavně o auta. A právě to nyní bylo představeno. Značka uvedla na jednom z nejvýznamnějších světových uměleckých festivalů Miami Art Week model Jaguar Type 00.

>Přídomek Type je odkaz na původ značky, na modely, jako je průkopnický E-type. První nula odkazuje na nulové emise výfukových plynů. Druhá představuje jeho status vozu nula v nové linii modelů. Dle automobilky se design vymyká konvencím elektromobilů a díky dlouhé kapotě, široké linii střechy, 23” kolům z lehkých slitin, profilu fastback a zádi připomínající člun, vytváří dramatickou siluetu se sofistikovanými, modernistickými povrchy.

Type 00 je čisté vyjádření nové tvůrčí filozofie Jaguaru. Vytváří nezaměnitelný dojem. Je to výsledek odvážného, neomezeného tvůrčího myšlení a neochvějného odhodlání. Je naším prvním fyzickým projevem a základním kamenem pro novou rodinu vozů Jaguar, která bude vypadat jinak, než jaké jste kdy viděli. Vize, která usiluje o nejvyšší úroveň uměleckého úsilí,“ řekl Gerry McGovern OBE, kreativní ředitel skupiny Jaguar Land Rover (JLR).

 

Bočnímu profilu dominují odvážné proporce, přičemž na každé straně vozu je do ručně opracovaného mosazného odlitku laserem vygravírován skákající jaguar. Tyto odlitky se teatrálně vyklopí, aby odhalily zadní kamery, které – stejně jako zásuvky pro nabíjení a přední vstupy vzduchu – zůstávají skryté do chvíle, než jsou potřeba.

Zadní dveře bez skla a panoramatická prosklená střecha sladěná s karoserií vytvářejí dojem sochy. Zadní část konceptu je definována výraznou horizontální grafikou Strikethrough, která skrývá koncové svítilny přes celou šířku.

„Jaguar není místem pro obyčejné věci. Když vidíte nový Jaguar poprvé, musíte mít pocit úžasu, pocit, že jste ho ještě nikdy neviděli. Type 00 budí stejnou pozornost, jako všechny nejlepší Jaguary z minulosti. Je to dramatická osobnost, která usměrňuje jedinečného ducha britské kreativity a originality. Oslavuje umění a ztělesňuje podstatu Výjimečného modernismu," řekl Constantino Segui Gilabert, hlavní designer karoserie, Jaguar.

 

Dle tiskové zprávy automobilky je dané představení předzvěstí toho, co bude v podání Jaguaru následovat, protože značka obnovuje původní étos Copy Nothing svého zakladatele, Sira Williama Lyonse.

„Kouzlo Jaguaru je mi blízké. Je to ve svém historickém odkazu, uměleckém ztvárnění a emocionálním magnetismu originální britská luxusní značka. To je Jaguar, který obnovujeme, a vytvoříme stejný pocit úžasu, jaký obklopoval ikonické modely, jako byl E-type," řekl Adrian Mardell, generální ředitel, JLR.

V Miami pokračuje transformace Jaguaru na výhradně elektrickou značku s rodinou nových, exkluzivních luxusních vozů. Tato přeměna přesahuje rámec produktů, které Jaguar dosud navrhoval a konstruoval; představuje nový koncept celé značky.

„Vytvořili jsme nový, neohroženě kreativní charakter Jaguaru, který je věrný DNA značky, ale zároveň je orientován na budoucnost, je relevantní a skutečně vyčnívá," uvedl Rawdon Glover, generální ředitel, Jaguar.

„Fyzické ztělesnění kultury Jaguaru" ožije ve vybraných exkluzivních showroomech po celém světě. Ty budou doplněny širší globální sítí luxusních prodejen. První nový showroom Jaguaru se bude nacházet v srdci luxusní módní čtvrti Paříže.

Type 00 je designovou deklarací toho, co Jaguar bude. A to, co jste viděli, je konceptem. Reálné auto by mělo být v prodeji na konci příštího roku a na silnice vyjede pravděpodobně až v roce 2026. Dle Harryho Metcalfea z YouTube pořadu Harry's Garage se bude sériová verze lišit pravděpodobně tím, že bude mít 4 dveře, a rozhodně ne ty vyklápějící se vzhůru. Pro další detaily od odborníka, který si auto prohlédl naživo, doporučujeme zhlédnout jeho video níže. 

 

Kam dál? 

Připomeňte si rebranding značky v článku:

Z Jaguara je jaGUar. Automobilka představila radikální změnu vizuální identity.

 

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: