Jednoduché internetové hry mají potenciál převálcovat klasickou produkci
Ilustrační obrázek, zdroj: archiv |
Pokud vydrží, případně se ještě prohloubí, současný trend herního průmyslu, v budoucnu se výrazně ztenčí produkční základna klasických počítačových her. Vyplývá to z prohlášení Bena Cousinse ze studia Electronic Arts.
Podle něj se v současné době ukázala v plné kráse síla internetových her, zejména v kombinaci se sociálními sítěmi. Jejich boom, nízké náklady na produkci a překvapující výdělky tak mohou valnou část studií přesvědčit o tom, že nemá smysl tvořit drahou hru, která bude mít výkon zisku poměrně nižší.
Podle Cousinse by se v budoucnu mohly epické tituly stát spíše záležitostí produkce s nízkým vydaným nákladem, která se bude navíc snažit poskytnout jinou přidanou hodnotu, než je samotná hra.
Změnit by to neměly ani nové konzolové ovladače, jako například Kinect, které jsou také tvořeny spíše pro jednoduchou akci než pro ovládání komplikovaných herních mechanismů. Pozitivně naopak Cousins vnímá nástup 3D technologií, které by mohly v budoucnu tradičním hrám nalít novou krev do žil.