Ježíšova marketingová porada
Víte, která kniha je historicky nejprodávanější? Bible! Ježíš jako postava má pak rozhodně nejvyšší hodnotu své osobní značky. Primární cílová skupina říkající si křesťané si s ní spojuje i po dvou tisících letech vyloženě pozitivní sentiment. Někteří k němu chovají tu největší důvěru a označují ho za svého vykupitele. Takovouto pověst si ale samozřejmě nevybudoval Ježíš sám. Jak to bylo, vysvětluje montrealská produkční agentura 1one Production ve svém videu.
V něm se ocitáme někde okolo roku 30 n. l. na poradě Ježíše a jeho marketingového týmu. Jak značí obrázek výše, „stunty" s přeměnou vody ve víno, uzdravením slepého a nakrmení davů rybami výrazně zvýšily povědomí o Ježíšovi. Mezi Židy ve věku 25-35 let je velmi vysoké povědomí o hlavní značce, ale i o sub-brandech, jakými jsou mesiáš, Kristus a syn Boží. Pro posunutí o úroveň výš to chce ale ještě jeden pořádný kousek. Mohlo by jím být chození po vodě. Kdo to zařídí? Přece produkční z 1one Production. Kdyby chtěli, postarají se i o zmrtvýchvstání. Fakt!
Z již popsaného je zřejmé, že jde o self-promo. Ne před tak dávnou dobou by se to nazývalo spíše kacířstvím a před pár se lety by tvůrce videa možná čekalo očistné upálení. V dnešní době to ovšem alespoň s legrací spojenou s křesťanstvím funguje skvěle (proroka Mohameda je lepší z fórků vynechat - pozn. red.). Je ovšem otázkou, jestli by to stejně hladce jako v Kanadě prošlo i v USA. Kanada je de facto kulturní odnoži Británie, kde herezi bez výčitek začali prošlapávat cestu už v roce 1969 pánové z Monty Python. Agentura Mother ostatně zveřejnila tento týden video oslavující, že Ježíš přijel do Londýna a začne využívat jejích služeb. V tomto chvástajícím souboji vyhrává nicméně jasně kanadská 1one Production. Za zmínku ovšem stojí i letitá reklama belgické pobočky McCann Erickson. Ta tvrdí, že Ježíš chtěl jako své logo kruh, to oni mu poradili kříž.
Zdroj: AOTW