Johnnie Walker se může posadit. V březnu ho na etiketě whisky vystřídá Jane
Jednou z nejúspěšnějších skotských whisky je značka Johnnie Walker. Chodec na její etiketě kráčí celých sto let. Alkoholový kolos Diageo, pod který značka patří, se to ale rozhodl změnit. V březnu ho vystřídá žena.
Záměna se bude týkat pouze lahve s černou etiketou, The Johnnie Walker Black Label. Ta bude v březnu prodávána jako tzv. Jane Walker Edition. Johnieho nahradí Jane ze dvou důvodů. Zaprvé je to vyjádření toho, že i tradiční značka se ve své komunikaci může chopit trendy tématu ženské rovnoprávnosti. Zadruhé je tento přípitek něžnějšímu pohlaví i snahou oslovit ženské zákaznice, které jsou obzvláště v reklamách v této kategorii opomíjeny.
Johnnie Walker byl otcem zakladatelem, který obchodoval s whisky již bezmála před 200 lety. Až jeho syn a vnuk ale pak proslavili značku nesoucí jeho jméno. Její logo s kráčejícím Johnniem (Born 1820. Still going strong) pak vzniklo v roce 1908.
Viceprezidentka značky, Stephanie Jacoby, v tiskovém prohlášení ovšem okomentovala změnu etikety jako něco přirozeného:
„Důležité konverzace o genderu zůstávají silným kulturním tématem a my pevně věříme, že není lepší čas než nyní pro uvedení ikony Jane Walker a přispění průkopnickým organizacím, které sdílí naši misi. Jsme hrdi připít si na mnoho úspěchů žen a na všechny na cestě pokroku k genderové rovnoprovánosti."
Celkem bude dáno do oběhu 250 tisíc lahví s Jane Walker. Z každé vyrobené lahve věnuje značka jeden dolar organizacím na podporu žen, mezi nimi například organizaci She Should Run. Ta podporuje ženy v tom, aby se ucházely o politické a veřejné funkce.
S tím souvisí i to, že kampaň realizovaná agenturou Anomaly měla původně jiné načasování. Dle AgencySpy se počítalo s jejím spuštěním po amerických prezidentských volbách. Symboliku tohoto příběhu ovšem zhatil fakt, že nevyhrála Hillary Clinton. Na feminizaci whisky s černou etiketou, která údajně patřila mezi ty nejoblíbenější Winstona Churchilla, tak došlo až po roce a půl. A ono je toto zpoždění nakonec jedno. Jak tvrdí claim značky, nejdůležitější věcí je stále jít dál.
Zdroje: Future of Malt, Adweek, AgencySpy, CNN