Kanadští paralympionici bojují s drsnými přírodními živly
Letošní zimní olympijské hry jsou už za námi, ty paralympijské se ale v Pchjongčchangu odehrávají právě nyní. Kampaň na podporu kanadského týmu nese název „Greatness is Rare” a sportovci se při jejím natáčení museli vypořádat s extrémními podmínkami drsné přírody Britské Kolumbie.
Týmy z agentury BBDO Toronto a produkční společnosti Asymetric si pro natáčení vybrali nehostinnou oblast na území Yukonu, kde teploty běžně klesají pod -20 stupňů. „Během natáčení naši sportovci potřebovali speciální oblečení vyhřívané bateriemi," uvedl kreativní ředitel BBDO, Matt Hubbard. „Byla taková zima, že nám objektivy přimrzaly ke kamerám, drony odmítaly létat a našimi nejlepšími přáteli se staly vyhřívané sedačky ve vypůjčeném autě.“
Sportovci by si jistě raději užívali natáčení na prosluněné pláži, ale mrazivý Yukon podle Hubbarda umocňoval atmosféru kampaně. „Zamilovali jsme si to místo, protože představovalo dokonale metaforické prostředí pro naše sportovce – bylo stejně drsné, izolované a vzácné,” uvedl. Režie spotů se ujal Kepper Larski, jehož tvorba Hubbarda oslovila již během kampaní pro VW a Land Rover.
V prvním z celkem tří spotů vidíme zlatou medailistku v curlingu Inu Forrest na invalidním vozíku uprostřed apokalypticky vyhlížejícího opuštěného ostrůvku.
V dalším se objevuje na zasněženém hřebenu Mac Marcoux, který reprezentuje Kanadu v alpském lyžování.
Hvězdou posledního je pak sledge hokejista Greg Westlake bruslící na zamrzlém jezeře.
Záverečný spot kampaně nese název „Greatness deserves to be seen” a vyzývá sledující, aby navštívili microsite her GreatnessIsRare.ca. Na této stránce si mohou zvolit disciplínu, kterou chtějí sledovat, a její přenos pak sdílet na svých sociálních sítích.
„Kanadští paralympionici slaví na olympiádách velké úspěchy. Jejich tréninky jsou stejně tvrdé, ale přesto jsou paralympijské hry historicky zastíněné těmi klasickými," říká Hubbard. „S tím souvisí také slabší mediální pokrytí. Sleduje je tedy méně Kanaďanů. Proto jsme přišli s nápadem je prostřednictvím microsite vysílat a sdílet na sociálních sítích.”
„Paralympionici jsou mimořádní sportovci s jedinečnými dovednostmi a schopnostmi," dodal na adresu kampaně Martin Richard, výkonný ředitel pro komunikaci a značku Kanadského paralympijského výboru. „Přejeme si tedy, aby se více Kanaďanů stalo svědky jejich velikosti a mělo snadný přístup ke sledování tohoto skvělého sportovního klání.”
Zdroje: greatnessisrare.ca, adweek.com, bizjournals.com
Kam dál?
Dění z paralympiády v Riu de Janeiru vysílala britská televizní stanice Channel 4 a své diváky na tuto skutečnost upozornila skutečně originálně. Podívejte se na to v článku Superlidé vystupují v muzikálu pro paralympiádu.