Katalog pohozeného nábytku ve stylu IKEA se stal virálním hitem

22. 3. 2024 | Petr Michl
V ulicích španělského města Dénia to je občas jako na skládce. Lidé svůj starý nábytek prostě strčí na ulici a mají hotovo. Kampaň BRUTEA na to i městský program svozu odpadu upozorňuje reklamami jak z švédského nábytkářského řetězce.

 

Odhodit ven gauč s tím, že se určitě bude někomu hodit a odnese si ho, je dosti asociálním chováním. V ulicích španělského města Dénia bohužel však není ničím výjimečným. A to přesto, že tamní radnice pořádá dny sběru použitého nábytku. Třeba o nich ale lidé jen neví. Za účelem zvrácení takového stavu si najali agenturu Sapristi. Kampaň z její dílny se povedla natolik, že vysoce přesahuje lokální hranice.

Série printů, která se stala virální na sociálních sítích, stojí na snímcích pohozeného nábytku v ulicích. Ty jsou stylizovány jako kousky z IKEA. Odlišuje je ovšem vysoká cena v rámci tisícovek eur. Ta značí, kolik takové odklízení harampádí stojí ve skutečnosti daňové poplatníky.  Celkově prý ročně městská radnice za jejich odstranění zaplatí 300 tisíc eur.  

Celá série se v narážce na švédský nábytkářský řetězec jmenuje BRUTKEA. BRUT přitom znamená ve valencijštině „špína“.  To pak doplňuje fakt, že každý nábytek nese v tomto dialektu katalánštiny název ve stylu IKEA, jako je Mälson (noční můra), Fâstik (hnus) nebo Vergonyä (hanba). Snad začne viníky podobných scén hanba skutečně fackovat.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: