Katalog pohozeného nábytku ve stylu IKEA se stal virálním hitem
Odhodit ven gauč s tím, že se určitě bude někomu hodit a odnese si ho, je dosti asociálním chováním. V ulicích španělského města Dénia bohužel však není ničím výjimečným. A to přesto, že tamní radnice pořádá dny sběru použitého nábytku. Třeba o nich ale lidé jen neví. Za účelem zvrácení takového stavu si najali agenturu Sapristi. Kampaň z její dílny se povedla natolik, že vysoce přesahuje lokální hranice.
Série printů, která se stala virální na sociálních sítích, stojí na snímcích pohozeného nábytku v ulicích. Ty jsou stylizovány jako kousky z IKEA. Odlišuje je ovšem vysoká cena v rámci tisícovek eur. Ta značí, kolik takové odklízení harampádí stojí ve skutečnosti daňové poplatníky. Celkově prý ročně městská radnice za jejich odstranění zaplatí 300 tisíc eur.
Celá série se v narážce na švédský nábytkářský řetězec jmenuje BRUTKEA. BRUT přitom znamená ve valencijštině „špína“. To pak doplňuje fakt, že každý nábytek nese v tomto dialektu katalánštiny název ve stylu IKEA, jako je Mälson (noční můra), Fâstik (hnus) nebo Vergonyä (hanba). Snad začne viníky podobných scén hanba skutečně fackovat.