Když se v Kanadě stěhují, jídlem od McDonald's se u toho ládují
- Jakou strategii zvolit pro vaši značku?
- Jak vyhodnocovat efektivitu PR?
- Jak dosáhnout nejlepších výsledků?
- Jak prosazovat obsah do médií?
V provincii Quebec je hromadné stěhování 1. července zvykem. Většině obyvatel totiž končí smlouvy na pronájem bytu. To pro mnohé z nich znamená sbalit všechny věci, naložit je na stěhovací vůz a zabydlet se zase někde jinde. Fenomén je to tak velký, že v roce 2013 se přestěhovalo na tzv. Moving Day 115 tisíc lidí, celých 7 % obyvatel města. A podobné manévry se dějí v celé provincii každoročně. Jenže balení krabic, přehazování věcí... Určitě všichni znáte pořekadlo: „Lepší vyhořet než se stěhovat.“ Je s tím spousta práce, býváme unavení, podráždění, pořádně se ani nenajíme, jak chceme mít všechno rychle hotové.
A s tím právě počítá kreativní agentura Cossete, která pro McDonald’s vytvořila letošní kampaň, která má lidem připomenout, že jídlo je důležité a je potřeba myslet nejen na své domovy, ale i žaludky.
Originální reklama propagující dovážkovou službu McDelivery vyšla v tisku, na billboardech a prolétla i sociálními sítěmi. Věci jsou uvnitř stěhovacích dodávek naskládány tak, že tvoří vzhled oblíbených položek z menu fast-foodového řetězce. Podívejte se na printy níže.
Mladý muž se stěhuje do svého prvního bytu v trendy montrealské čtvrti a jeho červenožluté věci tvoří vzhled křupavých hranolků.
Do „BigMac dodávky“ zase rodina s dětmi sbalila celý dům. Tak co, nepřepadl vás při zkoumání vizuálu ani maličko hlad?
No a nakonec tu máme stěhovací vůz, jehož náklad vypadá jako lahodný McMuffin – mladý pár už se nemůže dočkat prvních společných snídaní v novém bydlišti.
Stěhovací kampaně mají tradici
Nejde o první kreativní kampaň na toto téma, kterou agentura Cossette pro kanadský McDonald's připravovala. Dva roky zpátky totiž přišli s vizuály stěhovacích krabic, které byly naaranžovány do oblíbených produktů tohoto fastfoodového řetězce. Na plakáty s krabicemi sestavenými do ikonické zmrzliny, hranolků nebo kávy s nápisem „Happy moving day“ jste mohli narazit po celém Quebeku. Jednoduchý vizuál, brandové barvy, stručnost... Všem okamžitě dojde, jakou značku reklama komunikuje (až na vizuál kávy, tam si musíte chvíli namáhat mozek, než vám to docvakne).
Když mají lidé hlad a potřebují něco rychle zakousnout bez obvyklých „tanečků“ v restauraci, bývá McDonald's oblíbenou fastfoodovou volbou po celém světě. Lidé tuší, co od jeho jídla mohou očekávat, základní položky na menu jsou v podstatě ve všech zemích totožné. Jak s kreativními pokusy na svém menu šetří, do kampaní naopak investuje. A daří se mu povědomí o značce konzistentně a dlouhodobě úspěšně komunikovat.
Zdroje: Adsoftheworld, Stimulantonline, New York Times