Kiwi.com loni zvýšilo tržby čtyřikrát na rekordních 8 miliard korun

14. 3. 2017 | redakce
Brněnský startupový zázrak pokračuje. Kiwi.com má už téměř tisíc zaměstnanců. Loňský obrat činil 8 miliard korun.



Vyhledávač letenek Kiwi.com dosáhl v roce 2016 obratu více než 8 miliard korun. Oproti loňskému roku tak zvýšil své tržby o 400 procent. Zisk společnosti před zdaněním a odpisy převyšuje 150 milionů korun. Brněnská firma se tak řadí na špici mezi největší tuzemské prodejce letenek, celkem jich v roce 2016 celosvětově prodala téměř tři a půl miliónu. Zároveň patří s téměř 1000 zaměstnanci k největším zaměstnavatelům v regionu.

„V roce 2016 se nám povedlo znovu růst o stovky procent v obratu i v počtu zaměstnanců. Díky strategickým partnerstvím jsme nejsilněji rostli především v USA a ve Velké Británii. Silnými regiony nadále zůstávají kromě Severní Ameriky, také Severní a Západní Evropa, nadále rostou asijské trhy. Příští rok plánujeme další růst s tím, že bychom rádi dosáhli tržeb miliardy eur,“ uvádí Oliver Dlouhý, zakladatel Kiwi.com.


Zdroj: Kiwi.com

Kiwi.com zaznamenalo silný růst tržeb během celého roku. Nejsilnějším měsícem se však navzdory předpokládanému sezonnímu poklesu v cestovním ruchu stal prosinec. Historického maxima dosáhly měsíční tržby, které se vyšplhaly na téměř miliardu korun, i počet prodaných letenek, který atakoval čtvrt milionu.

Oliver Dlouhý uvedl:

„Pokud udržíme podobný růst na trzích v Severní Americe a Evropě, na konci letošního roku bychom mohli dosahovat obratu přes tři miliony eur za den s cílem dosáhnout miliardy eur za letošní rok.”

Přestože se Kiwi.com potýká stejně jako většina firem v České republice s nedostatkem zkušených a kvalifikovaných lidí, daří se obstojně naplňovat náborové cíle.

„Na začátku loňkého roku jsme měli 400 zaměstnanců, na konci roku 2016 jsme zaměstnávali dvakrát tolik, více něž 800 lidí. Nové posily jsme nabrali především do zákaznického centra, kde potřebujeme lidi, kteří umí výborně komunikovat a bez problémů se domluví s našimi zákazníky aspoň v jednom z cizích jazyků. K výraznému nárůstu došlo také v oddělení vývoje produktu, kam se kvalitní lidé hledají vůbec nejhůře,“ uvedla personální ředitelka Kiwi.com Kateřina Gábová.

Kromě náboru do kanceláří v domovském Brně Kiwi.com otevřelo nová zákaznická centra na ostrově Fiji a v Jižní Africe. Celkem brněnský startup outsourcuje více než 150 zaměstnanců.

 

Kam dál?


S tak dynamicky rostoucími požadavky po nové pracovní síle, to nemá společnost s náborem profesionálů nijak jednoduché. I proto se v minulosti vytasila s kreativními marketingovými metodami. Přečtěte si o tom v článku Kiwi.com nabírá zaměstnance pomocí dronů. Cílí především na IT specialisty a developery.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: