Kočky zaplavily český Tinder
Aktuálně nejpopulárnější mobilní aplikace na seznamování, Tinder, našla v Česku své první marketingové využití. Přestože tolik očekávaná reklama nebyla na této platformě zatím ještě spuštěna, na profilech už v těchto dnech narazíte na překvapivé tváře: čtyřnohé kočky z útulku. Neplní tam však pouze funkci okrasnou, zvyšující šanci na match; opuštění mazlíci se stávají samotnými uživateli této novodobé seznamky! Mezi osamocenými millenials si tak chtějí najít nové páníčky.
Volba právě tohoto netradičního média má jednoduché vysvětlení: „Pražský spolek na ochranu zvířat (PSOZ) disponuje 300 kočkami, které touží po společnosti a pohlazení. A na jakém místě najdete nejvyšší koncentraci lidí s úplně stejným zájmem? Na seznamce," ukazuje jednoduchou rovnici Vojtěch Foukal, Managing Partner digitální agentury VISIBILITY, která stojí za celým projektem Chcipohlazení.cz.
Ukázky profilů koček na Tinderu
Tinder byl tedy pro jeho tým jasnou volbou. „Ne nadarmo je Tinder aktuálně celosvětově nejpopulárnější sítí, kde se seznamují mladí lidé; jednoduchý mechanismus, efektivně minimalistický profil a vysoká uživatelská přívětivost okouzlily 80 milionů uživatelů. 15 milionů je na ní aktivních denně a každých 24 hodin vznikne 26 milionů vzájemných shod. V ČR už se počet uživatelů udává v řádu statisíců. To není zrovna malá síť, že?" vytahuje tvrdá data vedoucí projektu, Lenka Kotvová z VISIBILITY. Jak dále uvádí, 85 % uživatelům Tinderu je mezi 18 a 34 lety a nacházejí se v životní fázi, kdy jsou zpravidla zajištěni, ale chybí jim něčí přítomnost a blízkost. Zkrátka ideální doba pořídit si kočku – nebo třeba osmáka degu. I tito hlodavci patří mezi nalezence PSOZ a na Tinderu mají také svůj kreativní profil.
Ukázky profilů kočky a osmáka degu na Tinderu
Jak ho poznáte? S notnou dávkou ostražitosti lehko: uživatel či uživatelka má zájmy jako nečekaný sprint nebo šlofíček na gauči, miluje ryby a v láskyplném objetí přímo vrní blahem. Propojený Instagram se kočkami jen hemží a jako společné zájmy vám pravděpodobně vyskočí stránky Whiskas, Bydlím u své kočky nebo muzikál Cats. Odhalení komplikuje jen fakt, že na každé fotce zvířeti zaclání i člověk, který mu propůjčuje hlas. Této role se osobně zhostili zástupci VISIBILITY a na Tinderu tak na vás může vykouknout jejich PPC specialista, social media manažerka, account manažerka, ale i Head of Social Media Kotvová či přímo ředitel agentury, Vojtěch Foukal.
Ukázky konverzace s kočkou na Tinderu
Kampaň Chcipohlazení.cz Pražského spolku na ochranu zvířat (PSOZ) odstartovala 4. října na Světový den zvířat. Za datem spuštění se však skrývá i vážnější příběh: „Na začátku října již tradičně náš útulek i depozita praskají ve švech. Kapacity nestačí a příjem nalezenců jasně převažuje výdej," poodhaluje zákulisí Hana Janišová, předsedkyně PSOZ. A dodává: „Je to období, kdy dorůstají letošní koťata – a my žádné zvíře neodmítneme. Ba co víc, zásadně odmítáme smutnou praktiku některých jiných zařízení, která utrácejí tvorečky, jež do určité doby neumístí." Proto raději hledají nové cesty, jak zajistit kočkám nový domov.
Digitální aktivace Chcipohlazení.cz doplňuje aktuální, zejména outdoorovou komunikační kampaň PSOZ „Kočka – láska v každém věku". Kromě již zmíněných profilů na seznamce se odehrává i na webové stránce, kam vede traffic výhradně z personalizovaných konverzací na Tinderu. Odměnou za kliknutí je pak uživateli antistresový live stream koťat z útulku, jehož zprostředkovává agentura NetRex. Nechybí ani základní doprovodné informace k možné adopci.