Kouřící citylight značí příchod Mladého papeže
Seriál HBO Mladý papež pojednává o hlavě katolické církve, která je výjimečná v mnoha ohledech. A ordinérnosti se vyhýbá také jeho propagace. Dokazuje to i citylight vytvořený u příležitosti spuštění série na brazilském trhu.
Lokální agentura Z+ Brasil přišla se citylightem, z kterého vychází bílý kouř. Návštěvníci autobusové zastávky a kolemjdoucí dokonce mohou z pohledu přímo na plakát vidět , jak kouř jde z cigarety Judea Lawa, který sebevědomě a uvolněně odpočívá na papežském stolci. Což jen zdůrazňuje, že tato hlava kléru je jiná a s věcmi se nepáře.
Zároveň má ale bílý kouř symbolickou hodnotu. Právě ten totiž ve Vatikánu oznamuje zvolení nového papeže.
Kam dál?
Kreativní ztvárnění reklam v citylightech může být velmi efektní. Připomeňte si třeba citylight umístěný na platformě metra ve Stockholmu. Když přijel vlak, dlouhé vlasy modelky se na pokyn ultrazovukových senzorů začaly „větrem“ rozfukovat do všech stran. Šlo přitom o reklamu na šampon. Podrobnosti najdete v článku Outdoor reklama, která vás odfoukne svou nápaditostí.
Za připomenutí stojí ale i další marketingové aktivity spojené se seriálem Mladý papež. Při uvedení série ve Francii byla využita umělá inteligence k automatické tvorbě káravých odpovědí jménem papeže všem, co na Twitteru zakleli.
Podívejte se na to v článku Mladý papež trolluje s pomocí umělé inteligence lidi na Twitteru.