Kvartální výsledky Spotify: 271 milionů aktivních uživatelů a zisk téměř 2 miliardy dolarů. Společnosti pomáhají k výsledkům podcasty
Společnosti Spotify Technology S.A. se v posledním kvartále uplynulého roku skutečně dařilo. Podle ve čtvrtek zveřejněných hospodářských výsledků vykázala za dané období tržby ve výši 1,86 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o 24 % a 7 % oproti předchozímu čtvrtletí.
Dalším úspěchem je pro Spotify také překročení hranice 271 milionů aktivních měsíčních uživatelů. Tady si oproti loňsku ( 207 milionů) platforma polepšila o 31 %. Dále uvedla, že co do počtu předplatitelů prémiového obsahu dosáhla čísla 124 milionů, což představuje meziroční nárůst o 29 %. Společnost si tak aktuálně udržuje poměr 45 % předplatitelů vůči těm, kteří využívají bezplatnou verzi.
Sama společnost uvedla, že velkou roli v růstové kategorii Spotify hrají podcasty nabízející předplatitelům exkluzivní obsah. Od jejich zavedení společnost získala během jednoho kvartálu rekordní počet odběratelů prémiového účtu a spolu s tím 10 milionů platících uživatelů. Za třetí čtvrtletí roku 2019 poslouchalo podcasty zhruba 14 % uživatelů, v posledním jich bylo 16 %. Celková doba poslechu se potom meziročně zvýšila o 200 %.
Podle Spotify navíc uživatelé poslouchající podcasty častěji přecházejí na prémiové členství. „Zaznamenali jsme rozdíly v chování u řádově několika stovek základních bodů, což představuje významnou změnu na retenční křivce u uživatelů, kteří se zabývají posloucháním podcastů, v porovnání s těmi, kteří ne. Tyto údaje nám ukazují, že tito posluchači s vyšší pravděpodobností předou na prémiový účet, “ uvedla společnost.
I z toho důvodu hodlá streamovací služba v následujících dvanácti měsících do podcastů výrazněji investovat. Jednou z nově odhalených akvizic je sportovní podcast Billa Simonse s názvem The Ringer, její cena však nebyla doposud zveřejněna. „Vidíme, že má naše strategie investic do podcastů hmatatelné výsledky. Rok 2020 bude investičním rokem,” zaznělo v prohlášení.
Tip redakce:
Spotify bulíky na nos věšet nebudete. Se svou upřímnou kampaní vám totiž vidí až do žaludku. Před svým okolím možná emoce skrývat musíte, ale streamovací služba vám nabídne vždy hudbu, která vaší náladě odpovídá nejvíce.