WebTop100 podcast: se CEO Slevomatu Ladislavem Veselým o byznysu, co už dávno nestojí na slevách
Slevomat je v českém digitálním prostředí výrazným pojmem už přes deset let. Přinesl k nám nový formát nákupů a spustil ohromnou vlnu zakládání jeho klonů, kterých při její kulminaci bylo více než 200. V posledních několika letech nicméně veškerá konkurence na trhu slev vymizela a i originální Slevomat se ostatně vydal do nové etapy své existence s výrazně odlišnou filosofií.
„Naše herní pole je prostě a jednoduše volný čas. My máme být ti, kteří servírují lidem inspiraci pro trávení jejich volného času, ať už jde o vyplnění hodinky večer, víkendu, nebo třeba shánějí letní dovolenou,” říká k tématu výstižně host aktuálního WebTop100 podcastu, Ladislav Veselý, CEO Slevomatu.
Obchodní a komunikační strategie Slevomatu je samozřejmě výrazným stavebním kamenem rozhovoru v rámci podcastu WebTop100, který vede Michal Mládek. Neopomine ovšem ani ohlédnutí za covidovou krizí a způsob jejího řešení.
Slevomatu se v době vyhlášení prvního lockdownu ze dne na den propadly tržby o 80 až 90 % a bylo potřeba rychle zatáhnout za ruční brzdu, ať už ve formě odsunutí plánovaných marketingových investic, tak seškrtání nákladů na mzdy zaměstnanců. Téměř celá firma mimo týmu zákaznické péče se tak přesunula na poloviční úvazky. Pro Ladislava Veselého byla v té době silným motorem velká míra pochopení manažerských rozhodnutí, ze které pramenilo ještě užší semknutí celého týmu. „Od začátku jsme kladli důraz na intenzivní interní komunikaci, kdy jsem na ploše 4 měsíců každý pracovní den připravil pro tým dvou až pětiminutový video update, v rámci nějž jsem se věnoval dílčím úspěchům, aktuálnímu stavu firmy nebo novým nápadům. V té době jsem pochopil, že mezi interní komunikací a mou rolí je vlastně rovnítko,” říká Ladislav Veselý.
V rozhovoru se dále dozvíte:
- Jak je to s postupnou evolucí Slevomatu
- Jak se oklepali z covid krize a co pro její zdárné přečkání museli dělat jinak
- Kolik má Slevomat vlastně zákazníků, odkud jsou a jak na ně cílí
- Kam se bude byznys Slevomatu ubírat dále
- Jak je to s rolí obchodních týmů a marketingových aktivit
- Jak vypadá customer journey Slevomatu
Užijte si poslech.
Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.
Tip redakce:
Už 3. března na vás čeká 1. klubový večer WebTop100. Zaměří se na problematiku tvorby úspěšných webů a v jeho průběhu se můžete těšit na 3 zajímavé case studies. O 3D konfigurátoru pro společnost Moser pohovoří Petr Luňáček z FG Forrest, o webu České Zbrojovky Daniel Musil z Aitomu a Jan Života z Giant interactive se s námi podělí o případovku k ecommerce řešení oděvní značky KAMA.