Last click není vše. Facebook bude měřit lépe vliv jeho reklamy na konverze
S návratností investice do reklam na Facebooku si láme hlavu nejeden marketér. Ale málokdo na ní dokáže jednoznačně odpovědět. Facebook proto připravil nástroj Lift, který měří, zda měla inzerce skutečně nějaký vliv, nebo ne.
Nový nástroj má pomoci marketérům rozhodnout, zda má význam investovat do reklamy více, nebo ne. Ale nejedná se jen o měření přímých konverzí, to už známe dlouho. Lift porovnává chování skupiny lidí, kteří reklamu viděli, vůči těm, kteří se s ní na sociální síti ještě nesetkali. Facebook se tímto způsobem snaží získat co nejvíce dat o svých reklamách, a zlepšit tak jejich efektivnost. Míní totiž, že řešit jen přímé konverze a poslední kliknutí je trochu zavádějící. „Je to asi jako byste si říkali, že krásná cedule u vašeho obchodu může za veškerou návštěvnost." Vysvětluje Brad Smallwood, Facebook víceprezident pro měření a analytiku.
Lift by tak měl zlepšit vyhodnocování nejen z hlediska vícekrokových konverzí, ve kterých může mít Facebooková reklama silnou roli, ačkoliv je mnohdy těžké ji vidět, ale také při analyzování kampaní na více zařízeních. Facebook se pomocí srovnávání dvou skupin bude měřit, zda má zhlédnutí reklamy na sociální síti vliv na nákup nebo ne. K výsledku je také potřeba dodat data o konverzích, obvykle pomocí konverzního pixelu přímo na Facebooku. Nový produkt si vyzkoušela společnost, která vytváří dětský nábytek, The Land of Nod. Ta po změření zjistila, že Facebook reklamy jim zvyšují konverze o 12 %, a lépe tak rozdělila svůj rozpočet na rok 2015.
Pokud už se ale těšíte, až si Lift vyzkoušíte i na vašem podniku nebo klientovi, raději nejásejte předčasně. Lift je minimálně teď dostupný jen těm inzerentům, kteří jsou v přímém kontaktu se zástupcem Facebooku, tedy jen ti, kteří utrácejí skutečně velký objem financí. Nicméně můžeme doufat, že časem se tento nástroj dostane i k běžným inzerentům.
Zdroj: Facebook Blog, TechCrunch