LEGO uvádí na trh 8 stavebnic propojených s augmentovanou realitou

19. 2. 2019 | Milada Zemanová
Autobus, opuštěný dům a hřbitov. To je jen příklad nových stavebnic, které se díky mobilní aplikaci propojí s virtuálním světem. Děti (nejen) budou v aplikaci řešit záhady a plnit úkoly.

Augmentovaná realita představuje pro řadu firem velkou příležitost. Nově tuto technologii začal využívat i výrobce hraček LEGO ve své mobilní aplikaci. Tento krok je zcela logický, vzhledem k tomu, že mobilní telefon je jednou z nejoblíbenějších hraček dětí a v kombinaci s těmi opravdovými vytváří zajímavý způsob zábavy.

Společnost The LEGO Group oznámila, že uvede na trh celkem 8 stavebnic, které budou postaveny právě na augmentované realitě. Ponesou název Hidden side (Skrytá strana, pozn. redakce) a budou vyprávět příběh dětí, které řeší záhady. K využití aplikace postačí na stavebnici zacílit fotoaparátem chytrého telefonu s nově vyvinutou aplikací a v následně se zobrazí jednotlivé animace. Přibližuje to následující video.

Jednotlivé stavebnice představuji například strašidelné budovy, autobus, hřbitov či divadlo. Všechny stavebnice jsou zcela nové a už od začátku byly vytvářeny s tím, že budou provázány augmentovanou realitou. Pro spolupráci si The LEGO Group zvolila software od společnosti Vuforia. Součástí aplikace bude zmíněný detektivní příběh, duchové, řešení záhad i plnění úkolů.

Stavebnice fungují samy o sobě, ale všechny jsou součástí jednoho příběhu. Zajímavé je, že aplikaci si mohou děti vyzkoušet i bez toho, aby měly zakoupenou stavebnici. V takovém případě si projdou příběhem z pohledu ducha.

Zájemci si budou moci tuto novinku pořídit již toto léto, přičemž se ceny budou pohybovat mezi 20 a 130 dolary (tedy 450 až 2 950 Kč). Aplikace by měla být dostupná v App Store i Google Play.

Tato nová strategie přichází po poklesu prodejů v roce 2017, kdy společnost oznámila, že její zisky klesly o 8 % (první pokles za 13 let) a byla nucena propustit 1400 pracovníků.

Zdroje: Wersm, La Criatura Creativa, LEGO

Kam dál?

Augmentovanou realitu využívá i IKEA. V roce 2017 například tento nábytkářský řetězec pomocí augmentované reality pomáhal vybrat ten správný vánoční stromek . Aplikace s názvem IKEA Place umožňuje uživatelům virtuálně umístit produkty IKEA do své domácnosti a stačí jim k tomu pouze kamera v telefonu. A během vánočního období dostala i vyloženě sváteční využití. Můžete si s ní naplánovat, kde u vás doma umístíte vánoční stromek.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: