Lidé nechtějí za zelené produkty platit více peněz. Co na to marketing?

26. 9. 2012 | BD
Více společností sází na zelenou kartu, ale zákazníci nechtějí hrát stejnou hru, musí totiž sáhnout hlouběji do kapes.

Spotřebitelé nejsou příliš nadšení z environmentálních snah firem. Hlavní věc, kterou za těmito aktivitami zákazníci vidí, jsou vyšší ceny. Podle průzkumu společnosti Green Gauge mezi americkými spotřebiteli 93 % dotázaných na jednu stranu uvádí, že v domácnostech se snaží šetřit energii, ale v oblasti spotřebního zboží jsou čím dál méně ochotní investovat do zelených produktů. Lidé si už prostě nechtějí připlácet za eko-automobily, balení z odbouratelných plastů, energii z obnovitelných zdrojů nebo oblečení z organických nebo recyklovaných materiálů. V porovnání s rokem 2008 u každé z kategorií došlo k poklesu počtu lidí, kteří by za jednotlivé zelené produkty byli ochotni připlatit.

 

I když lidé nechtějí utrácet více peněz za zelené produkty, v loňském roce na nich v Americe vydělaly firmy přes 40 miliard dolarů. Největší část (29 miliard) lidé investovali do organického jídla, oproti tomu jen 10 miliard dali Američané za elektrická či hybridní vozidla.

V Česku je sice podle poradce prezidenta Agrární komory Jana Záhorky ochota zákazníků investovat do produktů ekologického zemědělství čím dál tím větší, ale ve srovnání se západní Evropou pořád zaostáváme. Nákupní řetězec Billa před dvěma lety zahájil projekt "Co nejvíc českých biopotravin do regálů Billy". Dechberoucí výsledky se však nedostavily. Bioprodukty představují jen jedno procento z celkového obratu společnosti.

Environmentální marketing si musí být vědom zvýšené kontroly. Pravidla pro označení zeleného výrobku se neustále zpřísňují. Ale i tak zůstává v tomto druhu marketingu prostor pro kreativní práci. Například i gigant Unilever se zaměřuje na environmentální zásady, ale činí tak s ohledem na komunikaci značky Axe s humorem.

 

U sprchových gelů Axe informuje spotřebitele o tom, jak omezit spotřebu horké vody v kampani Showerpooling. Základním doporučením, jak ušetřit vodu, je sprchovat se ještě s někým. Ale to není jediná rada Axe, jak šetřit vodou. Na facebookových stránkách Axe Showerpooling se dají najít i opravdu užitečné a seriozní rady - například montáž úsporné sprchové hlavice a snížení doby sprchování.

Zákazníci tak i nadále budou mít dobrý pocit, že něco dělají pro planetu, a ten pocit bude navíc spojen se značkou. To, že zákazníky naučíte, jak být více “eko a bio”, tak může mít mnohem větší efekt, než když si tuto “nálepku” připevníte sami na produkt. Tato taktika totiž začíná selhávat. Mimo jiné i proto, že se začala používat příliš a často neoprávněně. Pokles zájmu o zelené produkty ve své úplnosti si prohlédnětě v infografice níže.

Zdroje: www.adage.com, idnes.cz


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: