London Fashion Week přinese interaktivní livestream přehlídky - předváděné modely bude možné koupit okamžitě online
Zkuste si představit, že sledujete módní přehlídku živě streamovanou z mola a šaty, které má jedna z modelek na sobě by vám určitě slušely na příštím plese. Kliknete na model a vyberete si z barevných variant a velikostí a rovnou si je objednáte. Přenos z přehlídky přitom pořád běží. Zní to jako hudba budoucnosti? Vlastně ani tolik ne. Přesně tohle má totiž v plánu světový prodejce módy - společnost Topshop během londýnského týdne módy.
Britské značky se snaží na domácí scéně opravdu předvést. Společnost Burberry měla podobný nápad už před dvěma lety. Nabídla svým zákazníkům také možnost objednat si zboží z přehlídkového mola prostřednictvím livestreamu z přehlídky. Diváci během sledování mohli kliknout na vybraný outfit, který se jim uložil do spodní části obrazovky. Podívat se na velikosti a barvy a provést svoje objednávky ale mohli až po skončení přenosu.
Diváci Topshop přehlídky budou nejen schopni klikat na jednotlivé modely a doplňky a zjišťovat, jaké barevné a velikostní varianty Topshop nabízí, ale také budou moci ovládat hudební podkres, stáhnout si soundtrack z iTunes, pořizovat screenshoty a okamžitě je sdílet na Facebooku. Komu jsou obrázky málo, může rovnou vytvářet a sdílet videa a samozřejmě si mohou diváci i rovnou objednávat zboží, které je na přehlídce zaujme - oblečení, doplňky i makeup.
Takto objednané zboží dorazí k zákazníkům ještě předtím, než se nová kolekce dostane do obchodů. Pro Victorii Beckam, která nosí modely, které se ještě ani nedostaly na přehlídková mola, je to sice trochu pozdě, ale ostatní smrtelníci toužící po nejnovějších trendech zajásají.
Spojení sociální zábavy a prodeje - tak nazývá speciální livestream Topshopu Justin Cooke, který ve společnosti šéfuje marketingu. Hlavními tématy jsou personalizace, interaktivita, okamžité sdílení a především nakupování ve skutečném čase.
Livestream bude k dispozici v neděli na stránkách Topshop.com a také na Facebooku, se kterým společnost spolupracovala na propojení. Přehlídku bude Topshop přenášet i na velkých obrazovkách na hlavním obchodu na Oxford Street v Londýně, na svých stránkách na Twitteru a také na více jak 200 dalších stránkách různých mediálních partnerů.
Pokud budou zájemci sledovat přehlídku přes Twitter mohou se zapojit i jinak. Bude zde pro ně připravena soutěž o nejlepší tweet charakterizující show. Komu se podaří nejlépe popsat, co se na mole dělo ve 140 znacích, dostane VIP vstupenku na další show.
Další britská společnost - Burberry - loni pustila své fanoušky z Twitteru do zákulisí show a sdílela modely ještě před tím, než vůbec vyšly na molo. Také už má za sebou i holografickou přehlídku.
Letošní londýnský Fashion Week začala Burberry otevřením zmodernizované prodejny na londýnské Regent Street. Uvidíme, jak bude pokračovat.
Zdroj: www.mashable.com