MAKRO mění značku a byznys model

3. 3. 2014 | PM

Společnost MAKRO Cash & Carry prochází výraznou proměnou. Nejvýznamnější je posun od tradičního byznys modelu typu cash and carry směrem k novým formám distribuce. Společnost posílí individuální přístup k zákazníkům a ještě více se zaměří na podporu podnikatelů, a to nejen v oblasti prodeje. Symbolem této změny je i nová značka VY & MAKRO, s jejímž uvedením bude spojena i rozsáhlá komunikační kampaň.

  Vizuál představující značku VY & MAKRO, v které figuruje jeden z hrdinů kampaně, známý šéfkuchař Jaroslav Sapík.

Znakem posílení individuálního přístupu je možnost nákupu on-line a dovozu zboží přímo k zákazníkům. Přitom dovoz zboží MAKRO zavedlo již v roce 2008 a jeho podíl na prodejích by měl letos dosáhnout až 16 %.  Službu dosud ze 77 % využívají zákazníci segmentu HoReCa (zkratka označující primárně hotely, restauranty a kavárny – pozn. red.). V letošním roce se MAKRO zaměří na dovoz zboží v oblasti tradičního maloobchodu. V roce 2020 by pak MAKRO chtělo být v segmentu rozvážkové služby již lídrem.

V tuto chvíli mají zákazníci na internetu k dispozici online katalog zboží, které MAKRO zaváží, včetně cen a dostupnosti zboží na jednotlivých prodejnách. Společnost uvažuje, že spustí v budoucnu online obchod pro všechny registrované zákazníky. Nyní je rozvážková služba určena pro zákazníky, jejichž měsíční obrat přesahuje 50 000,- Kč bez DPH. V loňském roce bylo zavážkou dodáno zboží v hodnotě 1 miliardy korun.

Podpora drobných podnikatelů

MAKRO bere drobné podnikatele jako hlavní hybatele svého byznysu i ekonomiky státu. Vytváří pro ně proto celou řadu doplňkových služeb, kterými jim chce usnadnit práci a ušetřit čas.
Pořádá MAKRO HoReCa akademii pro segment HoReCa a Maloobchodní akademii pro maloobchodníky. První z jmenovaných zahrnuje kurzy pro šéfkuchaře s ohledem na aktuální sezónu, pro provozovatele pak školení se zaměřením na ekonomiku restauračních provozů. Nechybí baristické kurzy nebo sommeliérské poradenství při sestavování vinného lístku. Maloobchodníci pak mají šanci zaměřit se na problematické oblasti svého podnikání – oblíbené je například školení hygieny provozu tzv. HACCP.

K rozvíjení znalostí podnikatelů slouží i speciální sekce na webu www.makro.cz.

MAKRO sází na individuální příběhy

Na podporu nové značky připravilo MAKRO komunikační kampaň. Na vlastních kanálech poběží od 12. března. Později v dubnu ji výrazně rozšíří o externí komunikaci, konkrétně o tisk, rozhlas, online a venkovní reklamu. Hrdiny naší kampaně jsou naši zákazníci a zaměstnanci. Zachytili jsme je při jejich každodenní práci, a chceme tak ukázat, že bez vášně a úsilí podnikat nelze. My jako MAKRO stojíme na jejich straně. Jejich růst je pochopitelně i naším růstem,"  přibližuje letošní kampaň Axel Hluchy. Jeden z reklamních spotů tak zachycuje den známého šéfkuchaře Sapíka.

Reklamní kampaň odráží výsledky rozsáhlého zákaznického průzkumu, který provedla mateřská společnost METRO Cash & Carry International v loňském roce v pěti zemích, včetně České republiky. Ukázalo se, že drobní podnikatelé chtějí být nezávislí a flexibilní, chtějí mít kontrolu nad svým byznysem a především chtějí zanechat i odkaz.





To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: