Meta mění své hodnoty a misi. Napíná úsilí k Metaverse
Ve společnosti Meta Platforms, dříve známé jako Facebook, začíná nová éra a její CEO Mark Zuckerberg uspořádal setkání všech zaměstnanců, aby oznámil aktualizované hodnoty společnosti, které jsou v souladu s jejím novým zaměřením orientovaným na budoucnost.
Podobné deklarace byly klíčovým faktorem strategických změn společnosti v průběhu času. Začalo to érou „Move Fast and Break Things", která trvala v letech 2009 až 2014. Poté bylo heslo aktualizováno na klidnější „Move fast with stable infrastructure", protože rozbíjení věcí nemuselo být nutně dobrou věcí, se kterou by bylo dobré být spojován.
V roce 2017 Meta znovu aktualizovala své poslání na „Make the world more open and connected", což nevystihlo úplně vše, co Zuckerberg chtěl. O rok později tedy znovu změnil heslo na „Give people the power to build community and bring the world closer together", což v překladu znamená „Dejte lidem sílu budovat komunitu a spojovat svět”.
Jaké je nové poslání společnosti Meta?
Nové hodnoty zahrnují prvky všech zmíněných hybných sil minulosti, a to do jednoho většího souboru:
- Pohybujte se rychle
- Vytvářet úžasné věci
- Zaměřte se na dlouhodobý dopad
- Žít v budoucnosti
- Buďte otevření
Jediné, co zde chybí, je zmínka o „budování komunity", přičemž zaměření je nyní opět více sladěno s vývojem, protože směřuje k posunu metaverse. Ten je ale stále ve vývoji a nikdo s jistotou neví, jak přesně bude fungovat. Metaverse v podobě virtuální reality již nějakou dobu je, především tedy v oblasti her. Existuje tedy představa o tom, jak by mohl vypadat digitální svět, který vytváří interakci s tím reálným. Vize Mety však bude stavět na tom, co již existuje a přidávat jen nové prvky. Proto je v této fázi těžké říci, zda a jak se všechny tyto části propojí. Následující video, ve kterém Mark Zuckerberg Metaverse představil, se stalo pro svou jistou herní prkennost terčem posměchu.
Plně interaktivní svět VR od společnosti Meta je ještě hodně daleko. Meta sice skupuje VR studia a nabírá vývojáře, aby v tomto směru dominovala. Zároveň se neustále zvyšují prodeje VR headsetů Oculus Quest 2. Loni to bylo 10 milionů kusů, jistě jde o krásné číslo, ale v porovnání například s uživatelskou základnou Facebooku to je zcela marginální počet.
Zuckerberg tvrdí to, že jeho Metaverse má být podobným přelomem jako chytré mobilní telefony, které zcela změnily způsob, jakým konzumujeme informace. Samozřejmě je tu ale nebezpečí, že skončí jako 3D televize nebo chytré brýle. Tedy jako technologie, které slibují mnohé a mají zajímavá využití. Nabízejí ovšem uživatelský zážitek s kompromisy, které zabránily jejich skutečně masovému přijetí. Jak to bude s Metaverse, si musíme ještě počkat. Je nicméně zřejmé, že hodnoty Meta Platforms jsou nyní nastaveny tak, aby k této proměně vnímání digitálního prostoru přispěly.
Zdroje: Vox, Social Media Today, The Verge, Twitter / @alexheath