Microsoft vzývá Apple na souboj: Bitva Mac vs. PC je zpět

13. 8. 2014 | Michl Petr
Microsoft Surface Pro 3 se nebojí srovnání se svým hlavním konkurentem, Macbook Air. Má na to tento duel vyhrát?

Microsoft vyzývá Apple na souboj a troufá si dokonce na obnovení reklamní bitvy Mac vs. PC, i když dnes by ji spíše slušil název Mac vs. hybrid. Když s ní přišel Apple poprvé, PC představoval mírně obézní chlápek ve středních letech, který je neohrabaný a je všechno jen ne cool. Microsoft si nyní nehraje na žádné personifikace charakterů, prostě vedle sebe postavil Surface Pro 3 a MacBook Air a jednoduše tvrdí, že je jeho produkt lepší.



Existují tři spoty s klasickou TV stopáží 30 vteřin, přičemž se každý zaměřuje na faktory, v kterých má Surface Pro 3 navrch. Ukazuje tak zejména dotykový displej a speciální pero / stylus, které se hodí skvěle na grafické programy.

Přiznejme si, že výkon nové hardwarové naděje Microsoftu, je v něčem obdivuhodný. Tablety obecně nezvládají hardwarově náročné programy typu Adobe Photoshop, Surface Pro 3, který se začne prodávat na konci srpna, to ale umí s přehledem. Slogan úvodního spotu za účelem jeho představení byl ostatně „tablet, který dokáže nahradit váš laptop". Přesto tato idea není mnoha lidem po chuti. Srovnávací reklama je nicméně dle Microsoftu vhodná i proto, že vyhrocená debata „kdo s koho" skutečně existuje. Když zabrousíte na fóra, která naznačují srovnání s MacBook Air, najdete povětšinou nadšené zastánce Applu a veskrze spokojené uživatele dosavadních verzí Microsoft Surface - oba tábory se nedokážou vzájemně poslouchat a primárně na sebe a svou oblíbenou elektroniku házejí špínu. To platí i pro diskuzi pod článkem Techcrunch oznamujícím, že Microsoft prodělal dosud na prodeji Surface 1.73 miliardy dolarů.


       Microsoft Surface zatím svému výrobci přináší především vysokou ztrátu.
       Zdroj: ComputerWorld

Přístroj s cenovkou 1 949 dolarů při své nejvyšší konfiguraci (procesor i7 a 512 GB SSD) zkrátka problémy přesvědčit lidi, že si za stejné peníze nemají koupit raději laptop a k tomu levný tablet s Androidem. Ti, co hledají skutečně prémiový malý ultrabook, pak častěji dají podobné peníze za nejmenší MacBook Air - nenapadne je uvažovat o hybridu.

Apple v posledních letech značně ustoupil při své propagaci od reklam, které zvýrazňují jeho funkcionalitu - ať u Maců, iPadu či iPhonu. Jednoduše proto, že jeho produkty jsou velice dobré, ale neční již z funkčního hlediska nijak výrazně nad konkurencí. I proto je jeho poslední reklama na MacBook o samolepkách, které si lidé lepí na víko displeje. Ekonomické výsledky nicméně ukazují, že být stylový zatím stačí. Naopak racionální argumenty ve prospěch Microsoft Surface příliš neúčinkují. „Když ji miluješ, není co řešit," neplatí totiž jen pro Kofolu, ale i pro značku Apple a její produkty.

Zdroj: The Verge, Techcrunch, ComputerWorld


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: