Módní značka Camaïeu bojuje proti domácímu násilí pomocí netypických produktových fotografií
1 z 10 žen ve Francii trpí domácím násilím a agresivní chování v domácnostech kvůli pandemii koronaviru navíc neustále stoupá. Právě proto se značka módní konfekce Camaïeu spolu se sdružením SOLFA a agenturou Buzzman rozhodla pro originální kampaň proti domácímu násilí. Ta se odehrává přímo na jejich e-shopu v produktovém katalogu.
Když si totiž budete prohlížet produkty, občas se mezi nimi objeví u detailu produktu fotografie modelky, která je tak trochu netypická. Na druhý pohled totiž zjistíte, že modelka má třeba modřinu v obličeji nebo rozbitý krvavý ret. A právě u takového produktu se nedozvíte cenu kousku oblečení, který vás zaujal, ale číslo na anonymní linku pro oběti domácího násilí – 3919.
Celá kampaň navazuje na dlouhodobý boj značky proti násilí a agresivitě na ženách. Už od loňského září se Camaïeu zavázala každý měsíc prodávat jedno designové tričko, které bude nějak souviset s tématem násilí na ženách. Tento měsíc, až do konce ledna, si například můžete za cenu 9,99 EUR koupit bílé tričko se srdíčkem a číslem 3919. Stejné tričko pak nosí i všichni zaměstnanci na prodejnách a číslo 3919 najdete také na účtenkách z obchodu nebo na faktuře při nákupu on-line.
Camaïeu doufá, že se jí díky kampani podaří podpořit oběti a ukázat jim, že v těžké situaci rozhodně nejsou samia že se vyplatí se ozvat. Tento měsíc je pak hlavním cílem speciální kampaně zajistit anonymní lince pro oběti, 3919, dostatečnou vizibilitu, tak aby nouzové číslo znal doslova celý národ.
Kam dál?
Není to poprvé, co módní průmysl bojuje s psychickým i fyzickým násilím. Přečtěte si, jak falešná módní kampaň ženám pomohla rozeznávat domácí násilí.