Možnost doplnit bio na Instagramu až o 5 linků je konečně tady
Zdroj: Instagram
Instagram ohlásil oficiální spuštění jedné z nejvíce očekávaných funkcí: možnosti přidat přímo do popisku účtu (tzv. bio) více linků. Uživatelé jich budou moci přidat až 5.
Instagram konkrétně k novince uvedl:
„Od dnešního dne aktualizace usnadní tvůrcům a dalším uživatelům upozorňovat na své vášně, zvyšovat povědomí o věcech, na kterých jim záleží, propagovat značky, které mají rádi, prezentovat své osobní podnikání a mnoho dalšího."
Tato funkce se testuje už téměř dva roky. Naposledy v listopadu 2022 jsme s vámi sdíleli screenshoty zachycené spotterem Alessandrem Paluzzim. Z nich je patrná možnost přidat více než 5 linků, které jsou nakonec k dispozici.
Zdroj: Alessandro Paluzzi
Nyní dodáváme i aktuální podobu sdílenou Meta.
Have more you want to share on @instagram? You can now add up to 5️ links to your bio so you can highlight what you’re passionate about, bring awareness to causes and more. pic.twitter.com/yrKSK1Ln0f
Zejména byznys účty a influenceři dosud používali jako náhradu za nedostatečné linkovací možnosti externí nástroje, přičemž tou nejpopulárnější je Linktree. Tento nástroj Instagram sám doporučoval, ale nyní je jeho kroky pochopitelně ohrožen.
Oficiální roll out byl již zahájen, ale, jak již bývá pravidlem, neprojeví se najednou u všech účtů, a může to tak několik dnů či týdnů trvat. K nstavení linků vede tato cesta: Edit profile > Links > Add external link.
Tvůrcům na Instagramu pomůže jejich „Media Kit“
„Media Kit“ je ve světě médií označení používané pro dokument představující konkrétní médium, jeho publikum a možnosti inzerce. Obdobu pro významnější tvůrce na své platformě připravuje Instagram a nazývá ho „creator portfolio“ (portfolio tvůrce). Právě to je s více linky na účtu spojeno a mohlo by tak brzy přijít.
Screeny z testu zachytil loni v zimě Alessandro Paluzzi. Na přehledu výhod portfolia je zdůrazněné, že jde o místo, kde mohou tvůrci ukázat svůj nejlepší obsah. Zároveň je jim doporučeno, aby portfolio pak používali při nabídce svých „influencerských služeb“ na jeho od srpna testovaném tržišti, Creator Marketplace.
Zdroj: Alessandro Paluzzi
Za těmito novinkami je snaha nenechat si ujet vlak a nabídnout něco navíc, zejména ve srovnání s TikTokem. Tento nedostatek potvrdil CEO Instagramu Adam Mosseri. Psal o tom portál The Information, který uvedl:
„V (interní) zprávě Mosseri uvedl, že průzkumy mezi tvůrci ukázaly, že Instagram ‚zaostává za TikTokem a YouTube ve všech dimenzích, které jsou pro spokojenost tvůrců nejdůležitější', včetně několika, které nesouvisejí s možností vydělávat peníze, jako jsou zábava, dosah, spravedlivý algoritmus a péče. Mosseri také uvedl, že tým je ‚pozadu tam, kde bychom (už) měli být'.“
A pozadu je Instagram prý v iniciativách, které mají tvůrcům pomoci vydělávat peníze na platformě. Nejen „creator portfolio", ale i možnost linkovat ze svého účtu mimo aplikaci, mohou být přitom prvky, kterými se Instagram může odlišit od svého hlavního rivala, TikToku. Chce tím přimět tvůrce, aby byli tam, kde jim dají příležitost upozornit na jejich další projekty a možnosti monetizace jejich obsahu i mimo danou platformu.
Tip redakce:
Creator Marketplace představuje místo potávky značek po influencerech a nabídky tvůrců. Značky budou moci filtrovat tvůrce na základě demografických údajů svého zapojeného publika pomocí filtrů zahrnujících pohlaví, věk, zájmy, zemi, město a další parametry. Zjistěte o tomto tržišti influencerů více.