MS 2015 v ledním hokeji sleduje v zaměstnání 9 z 10 Čechů

14. 5. 2015 | redakce
Jak se letos díváte na MS v hokeji? Lidé ho sledují čím dál častěji online a to i v práci. Dovolí jim to přes dvě třetiny zaměstnavatelů.

Přes 90 % fanoušků, kteří se v době vysílání alespoň jednoho zápasu českého týmu nacházejí v zaměstnání, zde sledovalo nebo bude sledovat utkání formou internetového připojení na notebooku či tabletu. Stejné procento je, případně by bylo ochotno, za možnost shlédnout zápas i zaplatit.  Celých 85 % diváků je nemá zábrany při sledování streamovaných přenosů uvést svá osobní data. V polovině těchto případů se jedná o citlivé bankovní údaje. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Safetica Technologies.

Právě probíhající šampionát v nejpopulárnějším českém sportu si nenechá uniknout drtivá většina fanoušků ani v zaměstnání i přes zákaz svého zaměstnavatele. Ti jsou v letošním roce shovívavější než dříve a alespoň jeden zápas povolí zaměstnancům sledovat 67,7 % z nich. Zákaz dostalo pouze 26,4 %, nezájem o hokej projevilo jen šest procent.


Čím dál více před sledováním hokeje čeká na připojení serveru. Sledování utkání online se stává přirozenou alternativou, ozvláště v práci. Zdroj: www.ceskatelevize.cz

Obdobný zájem o mistrovství se projevil i na pracovním rozvrhu, kvůli kterému si své pracovní aktivity 49 % lidí v zaměstnání upravuje tak, aby mohli vybrané utkání sledovat. Dalších 40 % si kvůli šampionátu bere alespoň jeden den dovolené. Počet hodin, které hodlají čeští fanoušci věnovat sledování utkání zejména českého týmu se samozřejmě odvíjí od setrvání „nároďáku“ na turnaji. Prozatím si všechna utkání základní části nenechalo uniknout 40,8 % diváků, dalších 27,1% sledovalo zápasy alespoň jeden nebo dva.

Z pochopitelných důvodů drtivé absence televize na pracovišti bude sledovat většina lidí mistrovství prostřednictvím internetového vysílání. 53,5 % diváků k tomu používá tablet či mobil, 38 % pak sleduje zápasy na notebooku nebo PC. Velká většina těchto zařízení je přitom firemních. Při poklesu koncentrace a souběhu pracovních úkolů a zábavy je zvýšená ostražitost uživatelů na místě. Firemní zařízení totiž obsahují řadu citlivých údajů, upozornila Safetica.

On-line vysílání webu ČT4 sport zaznamenává daleko větší zájem diváků než v minulých letech. Ne ve všech případech je server schopný zajistit hladké sledování všem uživatelům. Spousta diváků se uchyluje k náhradnímu nebo i primárně vyhledávanému řešení, kterým jsou sportovní servery, jenž streamování přenosů zprostředkovávají. Při registracích na mnoha z nich je však potřeba zadat osobní nebo platební údaje. Přitom jde v mnoha situacích o webové stránky, které nejsou zabezpečeny a hrozí tak riziko jejich odchycení a zneužití.

“Enormní zájem o tuto sportovní akci je pochopitelný. Odpovídá tomu i fakt, že více než dvě třetiny zaměstnavatelů hokej na pracovišti výslovně povolily. Doporučoval bych uživatelům navzdory tomu si pečlivě rozmyslet, které údaje jsou ochotni při registracích na sportovní servery uvádět, ale v první řadě si pokud možno zjistit, které z těchto serverů jsou ověřené” říká Jakub Mahdal, CEO společnosti Safetica Technologies.

Přesně 59,2 % uživatelů je nebo by bylo ochotno v případě nutnosti sledovat vybraná utkání na neprověřených sportovních serverech a 9 z 10 fanoušků je za shlédnutí zápasu připraveno určitou částku utratit. Zajímavý je i fakt, že 41,8 % platících diváků nemá nebo by nemělo sebemenší problém uvést pokročilé osobní údaje, kterými jsou například věk, bydliště nebo dokonce telefon.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: