Na mobilních zařízeních Češi nejvíc sledují sport, bulvár a weby v kategorii těhotenství a rodičovství
Počet zobrazení stránek, které provedli čeští uživatelé na webových stránkách zapojených do výzkumu NetMonitor, se v březnu zvýšil o více než 690 milionů a přiblížil se tak k hranici 8,5 miliardy. Vysoký nárůst zaznamenal rovněž počet zobrazení stránek provedených z mobilních zařízení a počet zahájených přehrání multimediálního obsahu (nárůst u obou hodnot činil přibližně 12 %).
V březnu rostly téměř všechny ukazatele návštěvnosti internetu. Jednalo se především o zobrazení stránek, což mohl ovlivnit také vyšší počet dní v měsíci oproti únoru. Denně navštívilo weby měřené výzkumem téměř 3,5 milionu uživatelů a délka jedné návštěvy dosáhla téměř 8 minut. Měsíčně strávili uživatelé na těchto stránkách více než 26 hodin, denně pak více než hodinu a půl.
Návštěvnost internetu v ČR – výsledky za únor a březen 2015
* Reální uživatelé z ČR - počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce. Zdroj: NetMonitor, únor a březen 2015.
Největší nárůst počtu uživatelů z klasických PC zaznamenala kategorie Mužské magazíny o životním stylu (více než 27 %), dále pak s velkým odstupem kategorie Bulvární magazíny a Domovské stránky portálů (o 18 resp. 14 %). Naopak počet zobrazení stránek rostl nejvíce u kategorií Komunitní a teens servery a Sport (21 resp. 16 %).
Počet mobilních uživatelů se v březnu zvýšil o 90 tisíc. Nejvyššího podílu mobilních zobrazení stránek oproti zobrazením provedeným z klasických PC dosahují kategorie Těhotenství a rodičovství (33 %), Sport a Bulvární magazíny (22 %). Nejvyšší meziměsíční nárůst počtu mobilních zobrazení zaznamenala v minulém měsíci kategorie Bulvární magazíny, a to o rekordních 78 %.
Zdroj: NetMonitor, únor a březen 2015.