Na obalu záleží - Absolut Vodka i Heineken pracují se změnou vzhledu lahví

14. 3. 2013 | Bednářová Daniela
Šaty dělají člověka a alkohol dělá jeho lahev. Možná i podle této analogie se řídí známé firmy vyrábějící alkohol. Řada z nich totiž věnuje obalu / lahvi podobnou pozornost jako jejímu obsahu.

Tvar lahve, barva skla či potisk hraje v rozpoznání značky svoji nezaměnitelnou roli. Podívejme se třeba na Coca-Colu. Už v roce 1915 znělo zadání na výrobu lahve tohoto legendárního nápoje velmi specificky. Lahev musela být dobře rozpoznatelná a unikátní jen pro tento nápoj. Nejen pohledově, ale i ve tmě po hmatu, dokonce i když se lahev rozbila.




Na barvě a logu na lahvi si zakládá i společnost Heineken. V nové kampani představuje vyšší a uhlazenější hvězdnou lahev prostřednictvím reklamy s heslem Arrive Big. V reklamě se podíváme do několika barů v různých zemích. Například do Vietnamu, Nigerie a USA, konkrétně do New Yorku. Kdekoliv na světě ale zůstává lahev Heinekenu smaragdově zelená a v logu mu září hvězda.


Absolut Vodka patří také mezi experimentátory s obalem. Pro svoji lahev vymýšlí společnost různé převleky a snaží se tím cílit na jednotlivé segmenty svých zákazníků a sběratele. Na prodejních pultech se objevila Absolut Vodka Absolut Rock v kůži a pobitá cvoky, pak přišla Absolute Masquerade obalená v lesklých červených flitrech.


Poslední novinkou je džínová verze, kterou navrhl designér a módní návrhář Loren Cronk. Jde tak ve stopách jiných módních ikon jako je Marc Jacobs nebo Karl Lagerfeld, kteří už pomáhali obléct Coca-Colu.


Také Angelina Jolie a Brad Pitt vědí, že na lahvi záleží. Slavný hollywoodský pár se věnuje kromě filmování i pěstování a výrobě vína. Nezasahují ale ani tolik do marketingu, jako spíše do výrobního procesu. Podíleli se i na navrhování tvaru a označení lahve. Jejich píle byla oceněna tím, že se všech 6 000 lahví, které dali do prodeje, prodalo během několika hodin.




Zdroj: www.brandchannel.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: