Na YouTube bude více inzertního prostoru. Mid-roll reklamy budou dostupné už u videí delších než 8 minut

10. 7. 2020 | Petr Michl
Všimli jste si, jak mnoho tvůrců na YouTube natáčí videa se stopáží nad 10 minut? Nyní se jejich stopáž zmenší alespoň o 2 minuty. I to bude stačit k tomu, aby je mohli vycpat reklamou.
41% firem v ČR plánuje zvýšit investice do videoobsahu. 1
  • Jak nejlépe prezentovat vaší značku?
  • Jaký typ videa vytvořit?
  • Jak získat konverzi z videoobsahu?
  • Jaké platformy využít k prezentaci?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020


Zdroj: YouTube Creators

Mid-roll reklamy na YouTube nejsou divácky oblíbeným formátem, nápodoba klasické reklamní přestávky uprostřed pořadu z televizního vysílání vás jednoduše vyruší. Mimo jiné, protože ji na rozdíl od pre-rollu na začátku videa nemusíte nutně čekat. Dosud dokonce platilo, že u videí se stopáží do 10 minut jste pro to ani neměli důvod. Kratší videa prostě reklamu uprostřed videa neumožňovala. To se nyní mění a spodním limitem pro umístění mid-rollu je 8 minut.

YouTube tvůrcům videoobsahu vzkazuje:

„Od konce července bude možná přidávat mid-roll reklamy do videí delších než 8 minut. Jakou součást změny bude tato dostupnost (automaticky) zapnuta u všech existujících a budoucích videí, včetně těch, kde jde v minulosti zvolili, že mid-roll reklamy nechcete. Videa, které již mid-roll reklamy mají, nebudou ovlivněna.“

A tvůrci pravděpodobně taková slova potřebují slyšet. Od března tohoto roku totiž nezažívají z hlediska monetizace svých videí nijak zázračné časy. Lidé se dívají sice na videa na YouTube více, ale je méně inzerentů, čím klesá i konkurence a cena za tisíc zhlédnutí. Dle OneZero poklesly od konce února do konce dubna příjmy z monetizace videí na YouTube zhruba o polovinu. Údaje Interactive Advertising Bureau pak naznačují, že v daném období 1 ze 4 nákupčích medií či značek vystavili v první polovině roku 2020 stopku reklamám na YouTube a 46 % z nich snížilo svou útratu za inzerci.


Povšimněte si, jak délka videí těsně překračuje stopáž 10 minut. Zdroj: SMTD

V takové chvíli se zdá krok YouTube částečně nelogický. Více reklamního prostoru znamená potenciálně i méně konkurence, a tím pádem i nižší ceny. Dá se ale předpokládat, že směr uvažování v tomto případě následuje postupně vzestupnou trajektorii objemu inzerce. Až se vrátí na původní úroveň, bude se více mid-roll reklamních příležitostí hodit. Pozitivní efekt pro tvůrce videí — a přiznejme si to, často i pro jejich diváky — se dostaví ihned. Video kaše nebude v mnoha případech nastavovaná o zbytečné 2 minuty, a to je jen dobře.

Zdroje: SMTD, Interactive Advertising Bureau, OneZero

Štítky dokumentu: Google Reklama online YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: