Nakupovat módu dnes trvá sedmkrát déle než v roce 2002
Před deseti lety sebral člověku proces nakupování oblečení půl dne. Dnes ovšem spotřebitelům trvá to samé tři a půl dne (jedná se o čas od výběru zboží, po jeho faktické obdržení společně s účtem). Dekádu starý obchodní model byl nejčastěji reprezentován pochodem mezi jednotlivými obchody v nákupním centru, dnes je o tolik delší kvůli mobilním a internetovým technologiím. Říká to studie analytické společnosti Conlumino pro portál Webloyalty UK a týká se dat z britského trhu.
Nedá se říci, že by všechny součásti nákupního procesu trvaly déle. Ty spojené s průzkumem, samotným aktem placení a obdržení zboží trvají dokonce méně oproti stavu před deseti lety. Naopak déle trvá předpříprava - brouzdání po internetu za účelem objevování módy – při něm stráví uživatelé až o hodinu a půl déle ve srovnání s rokem 2002. Může za to nepřeberná nabídka a možnost porovnávat ceny a hledat to samé zboží skrze mnoho portálů.
Více než 90 % nakupujících nyní používá víc než dva kanály pro nákup módy. Proces přeskakování mezi nimi často vede k tomu, že si nechají den nebo dva pro konečné rozhodnutí a zadání objednávky. Nákup na dálku samozřejmě znamená, že je tím opožděný okamžik, kdy dostane zákazník zboží do svých rukou. I díky tomu se celkový proces nákupu protáhl.
Nákupování módy na internetu je pro mnohé ženy zdroj inspirace a někdy i seberealizace. Na portálu Asos publikují fotografie uživatelek a prodávají u nich podobné kousky ze svých zásob.
Co to znamená pro obchodníky? Zapojení spotřebitelů skrze celý proces je klíčové proto, aby se nakonec rozhodli pro konkrétní portál. Newsletterové připomínky novinek, informace o trendech pro nadcházející sezónu nebo cílené nabídky zákazníkům mezi kliknutím vedoucím na stránky a samotnou objednávkou jsou důležité pro celkový úspěch.
Zdroj: www.webloyalty.co.uk