Nejlepší PF? Zázračný telefon potěšil Sněhovou královnu i Drákulu
PF se liší ve své kreativitě, ale jejich poselství je obvykle stejné: „Přejeme vám vše nejlepší do nového roku." s nevyřčeným podtextem: „Pamatujte na to a i letos si od nás něco kupte." Na tom není nic špatného, jen je problém se zapamatovatelností, protože to samé přeje úplně každý. Knihkupectví Martinus přišlo nicméně s PFkem, jež na to jde jinak. Díky němu jste mohli milou novoroční zprávou přes Zázračný telefon potěšit knižní záporáky.
Kampaň vycházela z toho, že o svátcích by neměl být nikdo sám. Ani knižní záporáci, které svět sice nemá rád, ale bez nich by naše oblíbené příběhy nebyly tím, čím jsou. Právě proto se knihkupectví Martinus nad zlými postavami z knížek smilovalo a spolu s agenturou Zaraguza se je rozhodlo aspoň na Vánoce potěšit přes Zázračný telefon.
Knihomolové z Česka a Slovenska mohli oblíbenému antihrdinovi poslat na http://pf2015.martinus.cz/ díky PFku milou novoroční zprávu. Na Zázračném telefonu stačilo napsat pár pěkných slov například Voldemortovi, Sauronovi či zlému Vlkovi, zadat telefonní číslo odesílatele a zprávu poslat.
Zázračný telefon se už potom postaral o velké překvapení. Každému odesílateli vzápětí přišla SMS, kterou mu nazpět poslal antihrdina. Veselé zprávy byly přizpůsobeny řeči hrdinů - někteří děkovali, někteří vinšovali a někteří se aspoň o svátcích změnili na milé a přívětivé.
Na základě odeslaných SMS zpráv se nakonec zjistí, který z knižních záporáků je u čtenářů nejoblíbenější. Už za první 4 dny potěšilo antihrdiny skoro 5 000 zpráv a kdo ví, možná se díky nim některý z nich v novém roce opravdu polepší. V čase našeho včerejšího odesílání zprávy na Nový rok vypadalo pořadí nejoblíbenějších záporáků takto:
Oceňujeme kampaň především za to, že dokázala i v PF zaujmout tím, že nepřála primárně k novému roku čtenářům, ale umožnila poslat přání fiktivním postavám, k nimž mají ovšem čtenáři vybudovaný vztah. PF navazuje použitou grafikou i motivem hlasování o charakterech z knih na kampaň Martinusu Největší knižní hrdina spojenou s měsícem knihy v březnu 2014. Tato kampaň získla na konferenci Marketing Management 2014 ocenění Marketingový počin roku České i Slovenské republiky. Připomeňte si ji v článku Marketingový počin roku pro Českou a Slovenskou republiku: Největší knižní hrdina