Nejlepší reakce. Na sloganu 'wokebrandovaného' Jaguaru si smlsla značka Nothing
Uveřejnění nové vizuální identity automobilky Jaguar vyvolalo minulý týden ze strany běžné i odborné veřejnosti tolik znepokojeného kroucení hlavou, že několikrát šlo jistě o krk. Na co se ale zabývat nepochopením, když se můžete na velkém tématu svézt a přihřát si „real-time marketingovou polívčičku“. Přesně to se povedlo značce Nothing.
Tento britský výrobce smartphonů změnil na X nejprve font svého loga na ten připomínající nový logotyp Jaguaru.
Zdroj: X / Nothing
Následně došlo na parodii kombinace loga v profilové fotce a claimu pod ní. Jaguar nově využívá „Copy Nothing“. Pohotový výrobce telefonů s charakteristickými LED světly ve tvaru kruhu na zádi má už „Nothing“ v logu, tak zvolil „Copy Jaguar“.
Zdroj: X / Nothing
Výsledky? CEO Nothing, Carl Pei, uvedl den poté na svém účtu:
„Co se tedy stane, když někdo chce „Copy Nothing“? Náš tým pro sociální média se přirozeně zapojil a rychle zareagoval změnou našeho loga na stejné písmo jako u Jaguaru a náš popis na „Copy Jaguar“. Výsledek? 10 milionů zhlédnutí a 210 tisíc lajků na X se spoustou dalších diskuzí a pokrytí navíc.“
O pár dnů později je to ještě o něco více. Samozřejmě, stejně jako u veškerého real-time marketingu to můžete označit jen jako pomíjivou srandu na sociálních sítích, jedno z mnoha „haha“ na den, u kterého si často do hodiny nepamatujete autora. V tomto případě jsme ale přesvědčení, že u řady lidí vedla tato reakce k „produktovému objevu“, dohledání toho, co vlastně Nothing dělá. Kryptičtější název značky najdete totiž jen těžko.
Kam dál?
Na co Nothing reaguje? Přečtěte si to v článku
Z Jaguara je jaGUar. Automobilka představila radikální změnu vizuální identity