Nejvěší konkurent v mobilní reklamě pro Apple? Internetový obchod Amazon.
Největší internetový obchod Amazon hodlá zapracovat na mobilní reklamě. Už prodává reklamní prostor ve svých aplikacích a na webových stránkách, ale pro mobilní reklamu má mnohem větší plány. Z Microsoftu dokonce přetáhl specialistu.
Také se spekuluje o tom, že Amazon koupil společnost Jumptam zaměřující se na mobilní reklamu. Pokud je to pravda, zvolil Amazon podobný způsob jako kdysi Apple - koupí akvizice.
Návštěvnost stránek Amazonu uživateli přes mobilní telefony vypadá pro rozvoj mobilních reklam slibně. Je čtvrtou nejnavštěvovanější stránkou. Podle společnosti ComScore stránky největšího internetového obchodu nebo konkrétní aplikace navštívila v březnu polovina všech Američanů s chytrým telefonem. Silnou zbraní Amazonu je i vlastní úspěšný tablet Kindle Fire.
Podstatným prvkem pro prodej reklamního prostoru je i to, že si Amazon shromažďuje data o nákupech, které u něj zákazníci dělají. Tato data může využít ke zatraktivnění své reklamní nabídky. Pro obchodníky je velmi důležité vědět, kde a jak najde svoji cílovou skupinu. Čím více informací o uživatelích jim Amazon poskytne, tím více peněz budou společnosti ochotny zaplatit. Něco podobného nabídla společnost Apple před dvěma roky při uvedení svých iAds.
Jelikož Amazon prodává nejen elektroniku a knihy, ale také oblečení, hračky a řadu dalších věcí, může tak poskytnout zadavatelům reklamy poměrně detailní informace o tom, kdo by měli být jejich cíloví zákazníci.
V současnosti nabízí Amazon reklamy na několika stránkách a vzhledem k tomu, že uživatelé Amazonu mají v rámci systému vyplněné nákupní údaje, jsou schopni si po rozkliknutí reklamy produkt koupit v jednom kroku. Nakupování na internetu je tak až nesnesitelně jednoduché.
Zdroj: www.adage.com