Nespokojený klient založil stránky "I Hate Ryanair", soud mu nařídil předat doménu Ryanairu
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Při jednom letu v roce 2007 vytočil servis Ryanaitu Roberta Tylera natolik, že brzy nato koupil doménu ihateryanair.co.uk, kde začal provozovat stejnojmenný blog o "Nejnenáviděnějších aerolinkách na světě." Stránky plné "horrorových příběhů" a zpráv o chybách a problémech Ryanairu si rychle získaly popularitu a jejich návštěvnost rostla, což pochopitelně neuniklo pozornosti této letecké společnosti, která se obrátila na soud. A ten nyní dal za pravdu žalobci a Tylerovi nařídil, aby doménu Ryanairu předal
A problémem překvapivě nejsou zprávy, které Tyler publikoval, nýbrž výdělky, kterých díky nim dosáhl. Na stránky totiž v březnu tohoto roku umístil placené odkazy na weby směnáren a cestovních pojišťoven, což mu vydělalo kolem 322 liber. Tímto se obohatil na úkor značky Ryanair a to jeho projektu zlomilo vaz.
"U kritiky by měla být diskuze věcná a neovlivňovaná komerčními aspekty," uvedla v odůvodnění soudkyně Jane Seager. "Odkazy na jiné aerolinky se v tomto smyslu jeví jako součást nezávislých doporučení v diskuzi o letecké přepravě, komerční odkazy však ne. Není možné, aby obžalovaný zprostředkoval za úplatu třetím stranám prostor pro příživnictví na jménu aerolinek Ryanair."