Volkswagen v Americe chce slyšet příběhy svých zákazníků

19. 9. 2012 | BeDa
Das Auto ve Spojených Státech využívá emoce a crowdsourcing.

Automobilka Volkswagen se snaží uspět na americkém trhu. Na začátku svého průniku mezi americké prodejce zdůrazňovala v propagačních kampaních hlavně svoji preciznost ve výrobě. Znáte to, Němci... V další fázi se ale Volkswagen rozhodnul, že začne hrát svým zákazníkům na emoce.

 

Volkswagen nastoupil se strategií content marketingu, kde obsah vytváří sami zákazníci. Kampaň s názvem “Why VW” (“Proč Volkswagen”) je postavena na mikrostránce, kam mohou všichni majitelé nebo fanoušci přispívat se svými příběhy, jež se týkají Volkswagenu. Například o tom, jaké měli první rande v “broukovi”. Cílem kampaně je rozproudit hovory o Volkswagenu především na sociálních sítích, tedy na Facebooku, Twitteru, Google+, ale i na Pinterestu a YouTube. Na Twitteru má kampaň svoje specifické hashtagy #VWStories a #VWValues a na Facebooku má také svoji stránku. Prostřednictvím příběhů se snaží Volkswagen osvětlit americkým zákazníkům a fandům hodnoty, které uznává, a také příběh značky. Hlavním základem kampaně je vytváření a sdílení příběhů prostřednictvím unikátní stránky.

Německá automobilka se snaží více proniknout na americký trh a nyní cítí tento evropský výrobce malých i velkých aut příležitost rozvinout zde svoji působnost. Chce se dostat Američanům do povědomí i jiným vozidlem, než je brouk. Kvalitu výroby a celkové provedení už německá automobilka ve Spojených Státech v reklamách akcentovala. K preciznímu německému konstruktérství ještě přidala trochu nádechu hvězd a pruhů tím, že postavila jednu z továren v Tennessee.

 

Reklama, která nyní v Americe prezentuje Volkswagen, je hlavně o úsměvech. Není úplně časté, že by v reklamě automobilky nebylo ani jedno auto. Ale Volkswagen to dělá a prostřednictvím televizního spotu plného úsměvů se snaží navázat emocionální pouto se svými zákazníky. Podle sloganu totiž nejde o to, kolik kilometrů ujedete, ale o to, jak je prožijete. A s Volkswagnem je to podle spotu vyloženě radost. Teprve potom, co naváže kontakt s lidmi, automobilka v dalších reklamách začala představovat jednotlivé modely.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.why.vw.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: