New York Times má nižší tržby i zisk viní krizový reklamní trh

4. 2. 2011 | ČTK
Americká společnost The New York Times, která vydává noviny stejného jména a další periodika, hospodařila ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku s čistým ziskem 67 milionů dolarů (asi 1,2 miliardy Kč), což je meziroční propad zhruba o 26 procent. Tržby klesly o tři procenta na 661,7 milionu dolarů (asi 11,6 miliardy Kč). Firma uvedla, že reklamní trh je pro tištěná média stále problematický.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Americká společnost The New York Times, která vydává noviny stejného jména a další periodika, hospodařila ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku s čistým ziskem 67 milionů dolarů (asi 1,2 miliardy Kč), což je meziroční propad zhruba o 26 procent. Tržby klesly o tři procenta na 661,7 milionu dolarů (asi 11,6 miliardy Kč). Firma uvedla, že reklamní trh je pro tištěná média stále problematický.

Zisk na jednu akcii činil 44 centů, a snížil se tak z předchozích 61 centů, kde byl ve stejném období předchozího roku. Bez vlivu jednorázových účetních položek zisk na akcii dosáhl 46 centů, zatímco analytici v anketě agentury Reuters v průměru počítali se ziskem na akcii 34 centů. Tržby ale byly nepatrně lepší, analytici očekávali asi 666,1 milionu dolarů.

"I když pořád slyšíme o skvělém zlepšení na reklamním trhu, což je pravda, k novinám se zadavatelé reklamy nevracejí," poznamenala analytička společnosti Morningstar Joscelyn MacKayová. Firma uvedla, že v lednu byl prodej reklamy značně kolísavý a zhruba stejný je i výhled, který má firma na nejbližší období.

The New York Times je druhý velký podnik, který v USA vydává noviny a který uvedl, že mírné zlepšení v sektoru je problematické. To je další důkaz, že odvětví se pořád ještě nevzpamatovalo z hlubokého propadu. V pondělí hlásila výsledky společnost Gannett a rovněž uvedla, že jí klesly příjmy z tištěné reklamy.

Akcie firmy v reakci na výsledky oslabily, nejprve asi o dvě procenta, s postupem času se ztráty prohlubovaly až na zhruba 2,9 procenta. Širší trh měl podle hlavních indexů pouze nepatrné ztráty.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: